Iemand tips voor een (zeer) stille filter/pomp voor een 50 liter bak?


Jerome

Active member
Lid geworden
9 januari 2024
Berichten
39
Leeftijd
53
Hallo allemaal,

Ik ben dus bezig om opnieuw te starten met de hobby (zie mijn fotoboek), en ik heb om erin te komen en wat dingen uit te proberen een kleine 45 liter bak opgestart. Deze bak zal later ook dienen als quarantine bak voor mijn bij vissen en evt. garnalen bak. Zie onder, de bak staat sinds afgelopen zondag in te draaien (4 dagen dus).
ABLVV87XXlVcWI8ktEIKnhRIZOGelfb5vhkqN-VzvmHGyKkbbuBFQ4XFxryyNLAKJkpBwFt1dIANfNbmXozACOchm8SdYOlIboRR1QddReUIa71r3O_TLyJgiNXV2pNUjErOSVv2KrP3XjEsu7TtlLOie_jAQA=w1215-h911-s-no-gm


In de bak zit een Eheim binnenfilter die redelijk stil is, maar we hoorbaar. Het extra bakje ligt er overigens even naast, die komt er nog tussen.
Mijn Dochter (17 jaar) heeft ook altijd interesse gehad in aquaria en wil nu ook een bak op haar kamer :DD. Het zal een bakje worden van max 60x30x30 cm. Omdat de bak pal naast bed zal komen zijn we op zoek naar een stille filter/pomp.

Heeft Iemand nog tips voor een stille filter/pomp? Uiteraard kan het niet helemaal geluidloos, maar mijn dochter vindt mijn Eheim iets te veel geluid maken.

Ik lees het wel!

Greetz, Jeroen.
 
Je kan natuurlijk ook nog voor een inrichting en bestand kiezen waar een filter helemaal niet nodig is. Veel snelgroeiende planten, wat garnalen en een Betta bijvoorbeeld.
 

Terug
Bovenaan