Iemand ervaring met deze meter...?


S

Sanneke80

Guest
Omdat mijn huidige Ph meter bij mijn garnalen een waarde aangeeft van 41,6 vertrouw ik hem niet helemaal meer :juggle:

Deze heb ik nu en is dus kapot:
https://www.onlineaquariumspullen.nl/nl/onlineaquarium-spullen-ph-meter-rood.html


Ik ben dus toe aan een nieuwe en wil niet weer het gevalletje goedkoop=duurkoop

Nu kom ik deze meter tegen een combi van Ph, temp en EC
Dat is natuurlijk ideaal bij garnalenbakkies!

Heeft iemand ervaring met deze meter?

https://www.phmeter.eu/nl/phmetereu-ph-ec-combo-meter.html

phmetereu-ph-ec-combo-meter-3in1-ph-ec-temp-meter.jpg
 
41,6 dat is wel een hele vreemde waarde.
Ik heb inderdaad ook de voltcraft.

En ec meter van hmdigital
 
Ik maak gebruik van de meter welke je op het plaatje laat zien. Direct uit het verre oosten laten komen. Positief is dat de punt verwisselbaar is. Ik vind wel dat ik met enige regelmaat (en dat wil ik iegenlijk niet) de PH moet calibreren. Ook de EC is niet zo stabiel als je zou mogen verwachten.

Dus ik zou als je een nieuwe stap zet, eigenlijk adviseren om het ineens goed te doen. Dus bijv. de Voltcraft meter ofzo, daar horen we eigenlijk alleen maar echt goede dingen over.

Succes met je keuze
 
Ik maak gebruik van de meter welke je op het plaatje laat zien. Direct uit het verre oosten laten komen. Positief is dat de punt verwisselbaar is. Ik vind wel dat ik met enige regelmaat (en dat wil ik iegenlijk niet) de PH moet calibreren. Ook de EC is niet zo stabiel als je zou mogen verwachten.

Dus ik zou als je een nieuwe stap zet, eigenlijk adviseren om het ineens goed te doen. Dus bijv. de Voltcraft meter ofzo, daar horen we eigenlijk alleen maar echt goede dingen over.

Succes met je keuze

Dank je! Ik ga het één en ander naast elkaar zetten.

Toevallig zat ik ook even op alie te kijken.

60 euro prijs Bol.com
18 euro prijs Alie

Wat een bizar verschil
 
Ja op Alie is het veel voordeliger maar als er iets mee is of gebeurt dan zit je met de gebakken peren.
 
Ja op Alie is het veel voordeliger maar als er iets mee is of gebeurt dan zit je met de gebakken peren.

Dat klopt, en eerlijk gezegd heb ik daar ook nog nooit iets besteld, weet niet eens hoe je dan zou moeten betalen :D
Maar ik vind dit prijsverschil voor exact dezelfde meter wel heel erg groot.
 
Je kan betalen met IDeal.

heb zelf zo'n Chinese versie gehad... nou ik kreeg er telkens andere waardes uit met precies hetzelfde water....
toen maar bij mijn druppels gehouden :D maar mocht ik er ooit nog eens 1 kopen dan neem ik de voltcraft.
heb daar ook een TDS meter van en die bevalt prima.
 
Op zich heb ik er niet heel veel moeite mee als de waarden iets afwijken.
Ik bedoel, ik hoef geen laboratorium kwaliteit dingen
Maar als hij steeds andere waarden aangeeft is dat natuurlijk niet handig.

Jammer dat de voltcraft er niet is als combinatiemeter.


Deze meet ALLEEN de Ec waarde.
Maar NIET de Ph waarde.
 
Voor de ph heeft Voltcaft een bijna gelijke meter en die staat in mn eerdere link die ik hier per ongeluk had gepost.
 
Ik, Christian en Ben gebruiken die eerste ph meter(de gele is een euro goedkoper:p), voor de prijs dat je er voor betaald werkt hij wel goed. Kalibreren is een **** werkje met dat ding, maar voor de rest ben ik er wel tevreden over.
Heb nog wel druppeltesje in huis liggen, voor het geval dat, kan ik het altijd nog nameten;)
 
Dan ben ik al de weg kwijt haha. Met zulke dingen gewoon simpel die en die moet je hebben klaar :D ik ben in zulke dingen altijd vrij snel klaar
 
Dan ben ik al de weg kwijt haha. Met zulke dingen gewoon simpel die en die moet je hebben klaar :D ik ben in zulke dingen altijd vrij snel klaar
Ongeduld :D

Zeg maar wat je wil meten en wat het mag kosten dan zeggen we wat je moet kopen :D
 
Vertellen we ook nog wat je er mee moet doen.

Ik denk dat een EC meter wel handig is voor de manen bak
Als je de ec waarde van je kraanwater meet en van de bak kan je goed zien of je voldoende ververst.
 
Ik heb een keuze kunnen maken.

Op dit moment heb ik een ph en ec meter nodig.
Ik zou heel graag beide meters van het merk Voltcraft willen hebben.
Maar dat zou me dan 127 euro gaan kosten en dat geld heb ik gewoon weg niet.

Dus ik zocht eigenlijk iets goedkoper maar dan wel een stapje beter dan dat ik had
onlineaquarium-spullen-ph-meter.jpg
onlineaquarium-spullen-meter-voor-hardheid-en-temp.jpg




Dus nu ga ik een klein stapje hoger en kies ik voor deze twee:

https://nl.aliexpress.com/item/2016...4.html?spm=a2g0s.13010208.99999999.264.AJaR6M


https://nl.aliexpress.com/item/New-...1.html?spm=a2g0s.13010208.99999999.261.AJaR6M
 
Vertellen we ook nog wat je er mee moet doen.

Ik denk dat een EC meter wel handig is voor de manen bak
Als je de ec waarde van je kraanwater meet en van de bak kan je goed zien of je voldoende ververst.

Ex van volta nog wat dus ? Ph kan ik makkelijk meten met 2 druppels:D
 

Terug
Bovenaan