Iemand een idee wat dit is?


Puijk

New member
Lid geworden
1 februari 2023
Berichten
3
Leeftijd
50
Sinds gisteren ineens dode guppen en deze meuk op een blad.
Verder in het aquarium corydorrassen, algeneters, guppen en helenaslakken
 

Bijlagen

  • 20230201_172302.jpg
    20230201_172302.jpg
    133.7 KB · Weergaven: 147
Ik vraag me ook af of de TS op dat gele pakket doelt of ook op de donkere aanslag op het blad.
 
Schimmel? Onderwaterzwam? Ik zie ook een wolmpie zitten 🐛
 
weet bijna zeker dat het gewoon een onderdeel van de plant zelf is. Mogelijk een gekke stek of een callus.
Maar dat lost je probleem niet op. Dus de vraag is eigenlijk wat is er mis? Want dit blad is niet de oorzaak kan ik je verzekeren.
 
Ik vraag me ook af of de TS op dat gele pakket doelt of ook op de donkere aanslag op het blad.
Ik bedoelde het gele pakket, maar die donkere aanslag is ook niet best, vandaag weer een dode vis. Dit keer 1 van de algeneters. Ik ga naar weer eens helemaal schoonmaken
 
Ik bedoelde het gele pakket, maar die donkere aanslag is ook niet best, vandaag weer een dode vis. Dit keer 1 van de algeneters. Ik ga naar weer eens helemaal

Ik bedoelde het gele pakket, maar die donkere aanslag is ook niet best, vandaag weer een dode vis. Dit keer 1 van de algeneters. Ik ga naar weer eens helemaal schoonmaken
Misschien nog even een foto van je bak en de waterwaardes? Dan kunnen we met je mee kijken/denken.
 
De vissensterfte kwam waarschijnlijk door het te grondig reinigen van het filter waardoor ik alle bacteriën heb verwijderd.
Weer wat geleerd, alleen spoelen in aquariumwater ipv kraanwater.

Het eierpakket is misschien toch van de Helena slakken
 
De vissensterfte kwam waarschijnlijk door het te grondig reinigen van het filter waardoor ik alle bacteriën heb verwijderd.
Weer wat geleerd, alleen spoelen in aquariumwater ipv kraanwater.

Het eierpakket is misschien toch van de Helena slakken
Zolang je normaal Hollands kraanwater hebt is het soort water niet van belang. Te grondig reinigen kan wel, maar dan moet je het héél bont maken.
 

Terug
Bovenaan