Idylle, aangenaam


I

Idylle

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben Idylle en heb sinds kort een aquarium. Ik heb er 15 tetra's inzitten, 2 beafortia leveretti, 2 andere algeneters, 1 betta man , koppel honing goerami en een stuk of 60 vuurgarnaaltjes. Nu ben ik er al achter dat ze in de winkel vanalles roepen en dat het achteraf toch niet helemaal blijkt te kloppen. Zo zouden de leverettis niet groter dan 8 cm worden, maar dit blijken er achteraf 12 te zijn.... Vandaar dat ik me hier heb aangemeld om zo de juiste info te krijgen. Mijn bak is trouwens 1 meter
 

Bijlagen

  • 20190824_230241.jpg
    20190824_230241.jpg
    43.3 KB · Weergaven: 79
Welkom

Even wat opbouwende kritiek.

De valseneria (links achter) staa iets te diep.
En de anubias mag niet met zijn wortels in het zand maar die moet je op dat stuk hout vastbinden met b.v. Wat dun visdraad.
 
Welkom
Zo zouden de leverettis niet groter dan 8 cm worden
Ik zie ook 8 a 9 cm staan, maar zal vast verschillen per website.

Anubias kan wel in de bodem evt. maar dan alleen met de dunne wortels, niet met de dikke stam
 
  • Leuk
Waarderingen: GCJ
Welkom

Ik zie ook 8 a 9 cm staan, maar zal vast verschillen per website.

Anubias kan wel in de bodem evt. maar dan alleen met de dunne wortels, niet met de dikke stam
Dat is geknoei in de marges Patrix.
 
Met die dunne wortels zit het nooit snel genoeg goed vast en zal de planten regelmatig drijven.
Eenmaal aan het hout gebonden heb je geen probleem meer.
 
Dat is geknoei in de marges Patrix.
Haha, valt mee hoor, ik doe het al jaren zo.
De wortels worden best snel lang en dan kan je zo goed in de bodem drukken, en anders even tijdelijk verzwaren met een keramisch pijpje bvb, niet iedereen (waaronder ik) vind het mooi om het plantje op hout te binden, de wortels zijn dan altijd zichtbaar namelijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: GCJ
Ja als je dat mooi vind prima natuurlijk, ik zie ze het liefst zo.
1.JPG
 
Welkom!
Je hebt nu meteen al kennis gemaakt met verschillende meningen waaruit je dus nu juiste info moet filteren. Hetgeen, zoals ook ik best vaak ervaar, niet eens zo eenvoudig is...
 

Terug
Bovenaan