Hyphessobrycon Amandae en medebewoners


Peter Hartman

Well-known member
Lid geworden
2 mei 2005
Berichten
816
Locatie
Den Haag
Hoi allemaal,

Na mijn verhuizing, ga ik een nieuwe bak opstarten. Ik ben er nog niet helemaal uit maar wil overstappen op Zuid-Amerika.
Ik wil misschien een biotoopcorrect bestand opbouwen rond H. Amandae.

Welke Cory's komen in hetzelfde gebied voor?
Apistogramma Borelli komt voor in hetzelfde gebied?
Eventuele kleinere L-nr's en oppervlakte bewoners.
Ik weet wel waar de Amandae's voorkomen maar wat er nog meer samen leeft met deze visjes is voor mij lastig te vinden.

Alvast bedankt voor de respons.

Groetjes,

Peter
 
hoi en dank voor deze link.

Niet zo heel veel keuze. Ik denk dat ik verder moet kijken.
Deze lijst is wat te beperkt. Ik wil ze combineren met een Apisto-soortje, een cory of aspidorassoortje en eventueel een oppervlaktevissoort. Biotoopcorrect is wat lastiger.


gr Peter
 
Hoi,

Dit project ligt voorlopig stil. Ik moet nog een nieuw aquarium kopen na mijn verhuizing. Ergens in maart waarschijnlijk.

Ik zit te twijfelen tussen twee opties:

Een bestand rond Axelrodia Riesei. Wie heeft ervaring met deze visjes. Kleuren ze mooi in de bak of blijven ze wat flets.
Hierom heen wil ik dan een L-nr soortje, Apistosoortje of Ramirezi. Klein bijlzalmsoortje en kleinblijvende Corydoras.

Of:

toch de Amandae's, Borelli of Trifasciata, oto's, corydorassoortje en een oppervlaktesoortje (welke?)

Wat spreekt jullie meer aan. Ik weet het niet zo goed.

Groetjes,

Peter
 
Hoewel ik mijn Indiaase bak al theoretisch af is, is mijn Peruaanse bak verre van dat. Dus voor die laatste bak ben ik zelf ook nog zoekende. Dus kan ik spijtig nog geen advies geven...
 

Terug
Bovenaan