Hygrophila polysperma


Patrix

Well-known member
Lid geworden
16 februari 2014
Berichten
5,986
Leeftijd
52
Locatie
Rheden
Iemand bekent met onderstaande?

Echter nadat ik op de zelfde plek wederom afstervende planten had, begon ik te beseffen dat de symptomen gelijk waren aan die van Hygrophila polysperma die ik in het verleden had. Ook doordat enkel de planten die op de plek stonden waar in het verleden Hygrophila polysperma gestaan had problemen gaven neem ik aan dat het probleem aan dit deel van de bodem van mijn aquarium ligt. Dit deel van de bodem is naar mijn idee "vervuild" is door stoffen die door Hygrophila polysperma afgescheiden zijn toen deze plant hier in het aquarium stond en die ook schadelijk zijn voor sommige andere planten. Hoewel het misschien ook zo kan zijn dat Hygrophila corymbosa "Kompact" zelf dergelijke stoffen heeft afgegeven. Door deze problemen heb ik deze plant helaas uit men aquarium moeten verwijderen en vervangen door een ander soort plant.

(bron: dewinters.nl)
 
Nee ik heb deze plant zelf heel lang gehad en nooit iets dergelijks gemerkt.
 
Kwam dit tegen en was wel benieuwd of dit echt zou kunnen.

Ik heb weleens een plant gehad die na verplaatsen ineens slechter ging, maar geen idee of dat dan daar mee te maken had
 
Ja voor mij ook, en als niemand daar last van heeft gehad zal het wel een broodje aap zijn.
 
Ook ik vind het nog niet logisch. Heb het op veel plekken gehad. Planten doen het prima. Dus idd. Little sandwich monkey.
 

Terug
Bovenaan