Hydra "uitbraak" - hoe Flubenol aanmaken?


Peter74

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
31 januari 2015
Berichten
1,269
Locatie
Eelde
In een bak met vuurtjes is massaal Hydra uitgebroken. Ik heb inmiddels flubenol poeder voor 100ml stockoplossing, maar geen flesje o.i.d. om het in aan te maken. Ik ben al eens bij een apotheek wezen vragen, maar die verkopen dat soort spullen niet meer.

Wie weet waar ik glazen flesjes van 100-250 ml met goed sluiting kan kopen? (Ik zoek zoiets ook voor stockoplossingen van meststoffen. Dat mag plastic zijn.)
 
Voor de stockoplossing gebruik ik flesjes van de AH waar drinken in heeft gezeten. Flubenol bewaren heeft volgens mij gen nut als het eenmaal is aangemaakt omdat het niet lang goed blijft. Althans dat is mij verteld,
 
Wil je ophalen in de stad dan zou ik De Spaanse Vlieg aan de Paterswoldseweg proberen.
Da's een goeie! Ga ik proberen!

Flubenol bewaren heeft volgens mij gen nut als het eenmaal is aangemaakt omdat het niet lang goed blijft. Althans dat is mij verteld,
Ik heb wat gegoogled en dan lees je dat het inderdaad maar een paar maanden is. Maar ik moet het ergens in aanmaken en 2-3 maanden is genoeg voor als het de eerste keer niet afdoende is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja dat snap ik en ik zou gewoon een plastic flesje uit de supermarkt nemen anders. Mocht je het niet kunnen krijgen dan heb ik ook nog wel voor 1x in huis voor je Peter. Heb het destijds via MP gekocht en wist niet dat de SV het ook wellicht zou hebben.
 
Gelukt! SV heeft inderdaad flesjes van alle maten!

De flubenol zit in het bakje. Ben benieuwd! (Ongelooflijk hoe de Hydra explodeerde na een bevolkingsexplosie van de vuurtjes!)
 
Een goede ingeving dus om bij de SV te kijken. Mooi dat het gelukt is.
 
Mooi dat het gelukt is. Binnen 24 uur zie je vak al dat de tentakels weg zijn bij de hydra. Ik gebruik zelf dan vaak ook maar de halve dosering en bij planaria wel de gewone dosering.
Die Hydra is vast niet blij met de SV:D:D. Ik had vanmorgen niet begrepen dat je al flubenol had in alle vroegte:D:D.
 
Hehe, ik zal het nog sterker vertellen: Ik heb wel de aanbevolen dosis gebruikt. De Hydra hangt nu al allemaal slap en ze laten los van het glas. Misschien duurt het 24 uur voordat je onderdelen ziet verdwijnen, maar het functioneert nu al niet meer :)

Erg blij mee: Ze hebben een volledige generatie vuurgarnalen "achter de kiezen"!

Ja, de Flubenol had ik gisteren al als poeder via de post. (Jaja, een heuse poederbrief :)
 
Haha, ja daarom gebruik ik ook de halve dosis want dat is vaak al meer dan voldoende. Het is maar goed dat ze die poederbrief niet hebben onderschept want anders was Eelde nog in het nieuws geweest:D:D
 
Haha :)

Het gaat echt hard: Ze zijn de tentakels al kwijt en de garnalen vertonen zich alweer op de ruiten. Verder had ik het idee dat ik ze zag eten van de verminkte Hydra. Hehe zoete wraak :-D
 
Ja die denken nu slaan wij onze slag. Had je nog slakken in de bak want sommige soorten zijn daar gevoelig voor.
 
Hooguit een paar poelslakjes.

Met de hoeveelheid dood dierlijk materiaal die nu vrijkomt, zal ik wel vlot met verschonen moeten beginnen. Aan de andere kant ontrek ik dan ook de flubenol weer aan de bak. Hoe lang laten jullie het normal zitten?
 
:-(

Het is terug. Nu in twee bakjes tegelijk. Het idiote is dat ik het het eerst spotte in een bakje waar niet eens vissen in zitten! (In dat bakje wordt dus ook niet gevoerd!)

Ik had die bak voorbereid voor de nigerianus jongen. Kan Flubenol kwaad voor jongen die nog sterk aan het ontwikkelen zijn?
 
Of het kwaad kan weet ik niet Peter. Garnalen die vrij kwetsbaar zijn kunnen er wel tegen weet ik maar jongbroed dat durf ik niet te zeggen. Vervelend dat je het weer terug hebt.
 

Terug
Bovenaan