Humus voor gevoelige zuid Amerikaanse vissen

T

Tinus1arm

Guest
857ED50F-EE2D-4A65-A394-12808E84A828.jpeg
9693A5B6-D3B1-478E-81B2-600746085906.jpeg
13A9C06E-90EC-485B-B741-523F9389A109.jpeg
 
Wat is het voordeel van een dergelijk product boven de standaard natuurlijke producten als turf, eikenblad, elzenproppen en catappa blad?
Ik meen ook dat het toevoegen van humuszuur (de oorzaak van de bruin-gele kleur) wel degelijk invloed op de pH heeft, dat is meen ik ook een gewenste eigenschap.
 
Wat is het voordeel van een dergelijk product boven de standaard natuurlijke producten als turf, eikenblad, elzenproppen en catappa blad?
.
Er is geen voordeel. In tegendeel zelfs, er zijn juist nadelen. Humuszuren zijn van nature aanwezig in turf en bladeren, dus op zich voeg je niks bijzonders toe met dit product, maaromdat dit product een vloeistof is, verdampt het ook, en het is dus zeer snel uitgewerkt, in tegenstelling tot turf of bladeren, die gedurende een paar maanden werken.
 
Wat is het voordeel van een dergelijk product boven de standaard natuurlijke producten als turf, eikenblad, elzenproppen en catappa blad?

Dat het opgelost zit in water. Dus je verkoopt water.

Dus de verkoper krijgt een dikkere portemonnee.
 
Het gaat mij niet om het product maar over humus in het algemeen.
Wat ik tot nu toe allemaal lees over turf is dat het gebruikt word om je Kh en Ph te verlagen en voor de kleur maar kom nergens tegen dat de meeste vissen uit za het gewoon nodig hebben ( niet de verre nakweek uiteraard) of zich fijner in voelen en dat de Kh en Ph daardoor verlaagt word een meegenomen voordeel is
 
Het gaat mij niet om het product maar over humus in het algemeen.
Wat ik tot nu toe allemaal lees over turf is dat het gebruikt word om je Kh en Ph te verlagen en voor de kleur maar kom nergens tegen dat de meeste vissen uit za het gewoon nodig hebben ( niet de verre nakweek uiteraard) of zich fijner in voelen en dat de Kh en Ph daardoor verlaagt word een meegenomen voordeel is
Maar die humuszuren die zo goed zijn, zitten ook in turf en bladeren.
En als je nergens hebt gelezen dat ZA vissen zich beter voelen in een bak met turf, heb je niet genoeg gelezen, want dat wordt overal gezegd en aangeraden...
15 euro voor een halve liter turfwater zonder ph verlagend effect vind ik een beetje duur.
 
Je kan t ook zelf maken, gooi een paar cattapa bladeren in een pan met water en breng het water aan de kook.

Hele liters humuswater voor een pak minder geld :petjeaf:
 
Terug
Bovenaan