Hulp nodig bij opstarten


J

Jeroen Rueb

Guest
Goedemiddag,

Ik ben een groentje wat betreft aquaria, en zou dan ook graag wat hulp ontvangen van jullie kant.
Ik heb de 'Aqua 30' gekocht (30 liter, zoals de naam al doet vermoeden).
Het filter van dat aquarium gebruik ik niet, maar heb een ander intern filter gekocht.

Nu zou ik graag een aquarium willen opstarten met garnalen (en eventueel 2/3 platys).
Maar ik heb toch wat vragen omtrend het opstarten.

Wat voor ondergrond gebruiken raden jullie aan? Zand, of toch beter grind?
En een voedingsbodem eronder of gewoon zonder voedingsbodem?

Ik wil graag ook een grasmatje creëren binnen het aquarium, maar wat is daar het beste voor om te gebruiken?
Begreep dat mos geen geschickt materiaal daarvoor was, maar wel ''Eleocharis parvula''.

En dan mijn laatste vraag wat betreft de planten: wat is de beste manier om ze daadwerkelijk te planten?
Zodat ze (uiteraard) blijven leven en ook niet omhoog komen drijven?

Alvast bedankt voor al jullie antwoorden en informatie!
 
Het ligt eraan met welke garnalen je wil starten want niet elke garnalensoort heeft dezelfde eisen. Ik zou er geen Platy s indoen want daar is de bak te klein voor en het bij garnalen houden.
Je kan kijken welke plantjes je leuk vindt maar hou rekening met het feit dat boven een nano vak niet veel licht zit en je dus wat makkelijke planten moet uitkiezen.

maar wel ''Eleocharis parvula''.

deze kun je inderdaad wel gebruiken denk ik.

En een voedingsbodem eronder of gewoon zonder voedingsbodem?
Zou geen voedingsbodem gebruiken en eventueel zonodig wat voedingsbollen/capsules bij de wortels steken.
 

Terug
Bovenaan