Hulp kiezen aquarium


S

Spukky

Guest
Hoy, ik ben me momenteel terug aan het verdiepen in de aquarium hobby.
Ben aan het kijken naar een mooie set inclusief meubel.

Dus wat aan het kijken naar setjes met kastje.
2 contenders,
Juwel Rio 125
AQUATLANTIS AQUARIUM STYLE LED 80

Beide zijn echt wel max kwa breedte dat ik kan zetten, de Rio is wat hoger.
Iemand ervaring met 1 van deze?
 
Een eventuele 3DE optie, de Juwel Lido 120, wat kleiner grondoppervlakte maar hoger.
Iemand hier ervaring mee?
 
Kijk anders ook eens naar de 80cm van Ferplast want daar kunnen de goedkope buizen van Philips in en dat gaat met T5 niet bij een Juwel.
 
Ben zelf niet zo dan van hoge, smalle aquariums. Er komt dan minder zuurstof in de bak.
Maar goed, iedereen heeft ze hoor.

Laat er 1 op maat maken van 80x40x40 ofzo. of 100x50x50.
Is niet perse duurder volgens mij.
 
Momenteel neig ik het meeste naar de Rio 125.
Mooie prijs, kan hem hier lokaal kopen en is in voorraad.
Iemand hier specifieke ervaring mee?

Heb de andere suggesties even opgezocht maar vind ze nergens hier lokaal op voorraad.
 
Geen idee waar je woont. Maar soms staan ze ook voor een prikkie op marktplaats.
 
Let wel op de opmerking van John,

in de TL armaturen van Juwel passen alleen speciale maten... deze buizen gaan vanaf 20-25+ euro.

in een ferplast bijvoorbeeld kunnen gewone philips buizen van een paar euro.

wil je met intern of extern filter werken?
 
Ik heb de Juwel Rio125 gehad en is verder een leuke bak maar je zit altijd aan die dure buizen vast. Dat is ook de reden dat ik naar Ferplast ben overgestapt en die bevalt minstens zo goed.
Bij de Ferplast zit de interne filter er los bij dus wanneer je naar een buitenfilter toe wil hoef je niks los te wrikken zoals bij Juwel.
 
Haha geweldig... iemand heeft iets niet goed ingetoetst :juggle:
 
Ik heb zelf de aquatlantis style led. Bevalt erg goed. Wel krappe binnenmaat en de biobox is in verhouding te groot. Die heb ik vervangen door een superfish filter die het makkelijk aan kan maar 1/3 van de omvang heeft. Momenteel bij Hornbach heel goedkoop: http://www.hornbach.nl/shop/Aquariu...-zonder-inbouwkast-zwart/5841566/artikel.html
De bijbehorende kast is 55 euro. Dus voor 174 euro ben je helemaal klaar.
 

Terug
Bovenaan