Hulp invulling middenlaag


Mike23

Member
Lid geworden
5 mei 2023
Berichten
15
Leeftijd
31
Hallo allemaal,

Ik heb een Superfish home 110 en ga deze dit weekend opstarten. Nu ben ik nog veel aan het stoeien met de keuze van de invulling. Ik heb in het verleden een aquarium gehad met oa guppen en ik zit daar nu ook mee in mijn hoofd. Doch speelt ook in mijn hoofd dat deze erg kweken, dat vind ik ook leuk om te zien maar het moet niet uit de hand lopen dat ik straks veel guppen heb en deze niet kwijt kan. Guppen vind ik erg mooi door de variatie aan kleuren. De invulling die ik nu bedacht had is als volgt:

Bodem : Corydoras
Midden: Guppen
Boven: Ringbandsnoekje

Nu is mijn vraag aan jullie is er een goede vervanger voor de guppy in de middenlaag? Daarbij ben ik op zoek naar bijzondere kleuren/vele kleuren net zoals de guppy. Ik zie wel eens mooie visjes voorbij komen maar dan heb je met die betreffende soort een school/groepje van vissen met dezelfde kleuren. Dit zou ik liever zien zoals de guppy heeft, verschillende kleuren bij elkaar.

Alle tips zijn welkom šŸ˜
 
Er zijn meer mensen met deze vis op het forum en hij schijnt minder gevoelig te zijn als je zou denken. Alleen eitjes krijgen en uit laten komen zou dan moeilijker kunnen zijn.
 
Ik heb ze ooit gehad op een ph van 6.8 maar met vrij veel co2 en voeding en had er kort plezier van. Maar goed ik weet niet waar dat aan heeft gelegen.
 
Ik ben nog maar een beginner, maar bij platyā€™s en zwaarddragers heb je allerlei kleurvarianten. Lijkt mij dan wel een bonte verzameling worden, maar smaken verschillen.
 

Terug
Bovenaan