Hulp gezocht voor me algenprobleem


Marja

Well-known member
Lid geworden
14 mei 2009
Berichten
305
Leeftijd
62
Locatie
Pijnacker
20220323_183713.jpg


Hallo allemaal,

Mijn aquarium draait nu 1 week, in de 1ste week geen problemen ook geen slakjes te zien nu is er een ontploffing van slakjes:oopss:maar daar kan ik wel mee dealen.
Wat ik vervelender vind is de hoeveelheid algen wat sinds 2 dagen flink aanwezig is in me bak, ik heb afgelopen weekend een hoeveelheid water gewisseld en me lampen
gereduceerd naar max 7 uur per dag.
Wat zou ik nog meer kunnen doen?
Zijn dit opstartalgen?
Alvast bedankt:))
 
Is het geen vuil wat je eraf kan wapperen? Kun je het er met de vinger makkelijk afwrijven want ik vindt het zo lastig om te zien.
 
Is het geen vuil wat je eraf kan wapperen? Kun je het er met de vinger makkelijk afwrijven want ik vindt het zo lastig om te zien.
Is het geen vuil wat je eraf kan wapperen? Kun je het er met de vinger makkelijk afwrijven want ik vindt het zo lastig om te zien.
Och jeetje nu voel ik mij zo dom, ik kan het inderdaad zo vanaf halen:oops: Dankjewel voor je reactie:))
Maar dan toch de vraag na 1 week zoveel vuil van de planten?
Ik neem niet aan dat die ieniemini slakjes dat hebben geproduceerd...
Ik had ook me water laten testen en ik had een enorme hoeveelheid aan amoniak erin.
 
Je bakje zit in de opstart fase. Wat ik zie is bruinalg. Geen probleem om dit te verwijderen en een waterwisseltje te doen. Pas wel op met tere blaadtjes, in dat geval zou ik het daar niet vanaf halen. Verder kan je idd verder met testen, je zal spoedig wel of misschien al nitriet meten. Daarna volgt nitraat waardoor je bacteriën cyclus lekker op gang is gekomen. Gemiddeld genomen duurt dit nog wel 3 weken, voordat mogelijk de eerste bewoners erin kunnen.

Succes verder,

Gr. Ed
 

Terug
Bovenaan