Hulp gezocht bij inrichten aquarium


BumbleBee

Active member
Lid geworden
31 maart 2021
Berichten
38
Leeftijd
27
Hoi allemaal!

Binnenkort komt mijn juwel primo 70 met kast binnen. En ik loop helemaal vast qua inrichting...
Ik wil natuurlijk iets met planten. Sowieso komt er cabomba in en de groene tijgerlotus. Deze stekjes kan ik overnemen. Verder heb ik geen idee wat ik aan planten wil. Ik wil wel graag makkelijke planten en in het belang van de vissen ook een paar snelgroeiers. Rode tijgerlotus lijkt me ook erg mooi.

Verder wil ik hout en stenen gebruiken. In mijn huidige aquarium zitten lavastenen. Deze gaan mee naar de nieuwe.

Iemand ideeën? Qua planten en inrichting?
Visbestand is als volgt: platy's, otto's en ik wil er in de nieuwe nog cory's aan toevoegen en twee mannen guppy's.
 
Over je inrichting heb ik niks zinnigs toe te voegen, over je beoogde vissenbestand wel, ik zou daar een apart topic voor openen als ik jouw was want mannenguppen zonder vrouwtjes zetten is vragen om moeilijkheden vanwege de enorme hoge voortplantingsdrang van de mannetjes, grote kans dat ze zich aan elkaar en andere bewoners gaan vergrijpen.
 
Misschien eens in het bakken overzicht kijken wat je zelf mooi vind en daar op verder borduren.
 
Ik ben toevallig net begonnen met een Juwel Primo 70! Misschien kan je wat inspiratie opdoen, ik plaats foto's in het volgende topic: https://aquaforum.nl/threads/volg-m...um-avontuur-60cm-juwel-primo-70-stann.173405/

Ik ben zelf een beginner dus ik kan je verder niet veel advies geven, maar ik heb qua planten allemaal makkelijke planten genomen, dus je zou kunnen kijken naar welke ik er in heb. Ze moeten alleen nog allemaal groeien dus over een paar weken zal het er een stuk anders uit zien denk ik.
 

Terug
Bovenaan