Hulp gevraagd


Ik weet niet of je al in mijn fotoalbum hebt gekeken, maar mijn maantjes zijn naar ik denk prima gegroeid.

Met de hoeveelheid van voer per dag, 3 blokjes rode mug diepvries xl, 2 blokjes zwarte mug diepvries, 2 blokjes witte mug diepvries, 2 blokjes artemia diepvries, 1 portie levendvoer (rodemug, wittemug of artemia ) was wat minder in hoeveelheid toen ze nog jong waren maar toen voerde ik ze 6x dagelijks.

Daarnaast 2x 50% waterverversing wekelijks, makkelijke planten, overigens wel met EI, De Co2 is een punt, ik heb het wel gebruikt maar met mate, door schade en schande ben ik er achter gekomen dat de manen beter af zijn zonder dan met en je beter je licht kan verminderen met drijvers en minder intensiteit dan toevoeging van Co2.
Mijn bak is alg arm wat wil zeggen dat de maantjes soms van de kleine nauwelijks zichtbare algjes snoepen, niet eten maar eraan zuigen, mogelijk om wat stofjes eraf te halen welke ze kunnen gebruiken.

Er zijn hier ook leden die meer droogvoer geven maar dat is ieders keuze en soms ook niet anders mogelijk door gebruik van een voerautomaat.
 
Zijn echt planten die zonder vloeibare middeltjes al je bak uit kunnen groeien hoor dus noodzakelijk is het allemaal niet al die poespas.
Planten kunnen in principe prima zonder en is gezonder voor je vissen!
 
Ik zie dat ik niet teveel voed. Bedankt Jos en anderen.

Ik ga 2 keer per week mijn water doen. Weet iemand of ik de basis plantenbemesting wat ik normaal 1 keer per week toevoeg kan delen in 2?

Of 2 keer per week de volle dosis?
Zelf doseer ik per dag. Dat is dan wst ik per week zou doseren gedeeld door 7.

De fabrikant geeft aan wat voor een gemiddeld beplant aquarium goed is. En dat lijkt me voor deze bak voldoende.
Verder gebruik ik zelf geen klei bollen of sticks meer maar gelatine capsules met osmocote.
Geeft minder rotzooi.
 
Zelf doseer ik per dag. Dat is dan wst ik per week zou doseren gedeeld door 7.

De fabrikant geeft aan wat voor een gemiddeld beplant aquarium goed is. En dat lijkt me voor deze bak voldoende.
Verder gebruik ik zelf geen klei bollen of sticks meer maar gelatine capsules met osmocote.
Geeft minder rotzooi.


Goede tip. Ik ga het per dag doen! Dat ik daar zelf niet op kom. Bedankt
 
Zijn echt planten die zonder vloeibare middeltjes al je bak uit kunnen groeien hoor dus noodzakelijk is het allemaal niet al die poespas.
Planten kunnen in principe prima zonder en is gezonder voor je vissen!

Ik geloof je hoor. Ze deden het ook zonder co2. Ik kan je wel vertellen dat de planten met co2 voller groener zijn en sneller groeien.

Ik wil binnenkort andere planten kopen, de wat moeilijkere zeg maar
 
Ik weet niet of je al in mijn fotoalbum hebt gekeken, maar mijn maantjes zijn naar ik denk prima gegroeid.

Met de hoeveelheid van voer per dag, 3 blokjes rode mug diepvries xl, 2 blokjes zwarte mug diepvries, 2 blokjes witte mug diepvries, 2 blokjes artemia diepvries, 1 portie levendvoer (rodemug, wittemug of artemia ) was wat minder in hoeveelheid toen ze nog jong waren maar toen voerde ik ze 6x dagelijks.

Daarnaast 2x 50% waterverversing wekelijks, makkelijke planten, overigens wel met EI, De Co2 is een punt, ik heb het wel gebruikt maar met mate, door schade en schande ben ik er achter gekomen dat de manen beter af zijn zonder dan met en je beter je licht kan verminderen met drijvers en minder intensiteit dan toevoeging van Co2.
Mijn bak is alg arm wat wil zeggen dat de maantjes soms van de kleine nauwelijks zichtbare algjes snoepen, niet eten maar eraan zuigen, mogelijk om wat stofjes eraf te halen welke ze kunnen gebruiken.

Er zijn hier ook leden die meer droogvoer geven maar dat is ieders keuze en soms ook niet anders mogelijk door gebruik van een voerautomaat.

Ik ga je fotoalbum opzoeken. Ik heb goede feedback en advies gekregen. Geweldig!!!
 
Ik weet niet of je al in mijn fotoalbum hebt gekeken, maar mijn maantjes zijn naar ik denk prima gegroeid.

Met de hoeveelheid van voer per dag, 3 blokjes rode mug diepvries xl, 2 blokjes zwarte mug diepvries, 2 blokjes witte mug diepvries, 2 blokjes artemia diepvries, 1 portie levendvoer (rodemug, wittemug of artemia ) was wat minder in hoeveelheid toen ze nog jong waren maar toen voerde ik ze 6x dagelijks.

Daarnaast 2x 50% waterverversing wekelijks, makkelijke planten, overigens wel met EI, De Co2 is een punt, ik heb het wel gebruikt maar met mate, door schade en schande ben ik er achter gekomen dat de manen beter af zijn zonder dan met en je beter je licht kan verminderen met drijvers en minder intensiteit dan toevoeging van Co2.
Mijn bak is alg arm wat wil zeggen dat de maantjes soms van de kleine nauwelijks zichtbare algjes snoepen, niet eten maar eraan zuigen, mogelijk om wat stofjes eraf te halen welke ze kunnen gebruiken.

Er zijn hier ook leden die meer droogvoer geven maar dat is ieders keuze en soms ook niet anders mogelijk door gebruik van een voerautomaat.

In dergelijke aquaria voelen maanvissen zich prettig. Je ziet dat de vissen van Ton ook heel wat voer per dag te verstouwen kregen. En als je je afvraagt hoe het komt dat de waterstand in het IJsselmeer zo hoog is: dat ligt aan het water verversen van Ton.

Hobbygroet Jos Hut
 
Oh ja, voor dat ik het vergeet: algenmagneten zijn hele goede hulpmiddelen om flink wat krassen op je ruiten te krijgen. Ze hebben zich op dat punt al vaak bewezen. Met een oud plastic pasje voorkom je dat.

Er zijn ook liefhebbers die SCHUURsponsjes gebruiken. Die maken kleine krassen... en heten niet voor niets SCHUURsponsjes....


Hobbygroet Jos Hut
 

Terug
Bovenaan