hulp bij geslacht ramirezis


anoukguppylover

Well-known member
Lid geworden
27 oktober 2010
Berichten
416
Locatie
Asten
Hallo,

Vandaag ben ik met een vriendin naar de aquarium winkel geweest voor wat ramirezis.
We hebben samen een tijdje naar alle visjes gekeken en hebben uiteindelijk 2 vissen gekozen. De ene zat in een hoek en verdedigde die fel, we hopen dat het een man is en zijn voor deze gegaan. Hij was het er duidelijk niet mee eens als er andere in de buurt kwamen, op 1 na. N andere ramirezi met een wat rooderbuikje, de gok genomen en ook deze vis mocht mee naar het aquarium van die vriendin van mij. Nu twijfelen we of we inderdaad een goede keus hebben gemaakt en of dit een mannetje en vrouwtje zijn. Graag jullie mening! :)

Hierbij de fotos.

"Mannetje"
6QDzxkrcD5h5mzFuc6TSteEBNRneNIQs.jpeg



"Vrouwtje"
6QDzxkrcD5h5mzFuc6TSteEBNRneNIQs.jpeg

6QDzxkrcD5h5mzFuc6TSteEBNRneNIQs.jpeg


Als meer fotos nodig zijn horen we dat graag ;-)
 
Wss is het man en vrouw ja!
 
Zeker weten een man en vrouw. Hou ze rond een graad of 26 en een ph van rond de 6.
 
Aaah super!
Meerdere die er zo over denken?

En zou het al een 'koppeltje' kunnen zijn? Want ze zijn wel nog jong( 2/3 cm)
 
Bedankt voor de tip!
 
Zeker een man en vrouw, ze zien er ook helemaal niet verkeerd uit.
Als het mannetje deze vrouw als enige niet verjaagde, dan kan het best zijn dat er in de verkoop bak al een koppel is gevormd.
 
Aah suuper fijn dan hebbe we samen dus toch een goede keus gemaakt :)
 
mooie vissen, hopelijk is het een oppeltje. Ik kan je niet zeker vertellen dat het man en vrouw is, maar lijkt er wel op
 
100% man en en vrouw of het een koppel wordt moet nog blijken.;)
 
Je bak ziet er mooi uit anouk, mss een keertje updaten?
 
Je bedoelt deze aquarium?

Edit: zie nu dat de bovenste foto het niet doet op mijn mobiel, meer mensen last van?
 
het topic van je meterbak.. Bovenste foto deed het wel bij mij, nu idd niet meer
 
Ooh die, die is ondertussen nog n keertje veranderd, en ziet r niet zo mooi meer uit, tis allemaal een beetje aan het afsterven maar waar het aan licht.. Geen idee :(
 
iemand vertelde mij dat wanneer het vrouwtje een rode buik heeft dat ze gekoppeld is, andere vertellen mij juist dat wanneer ze een rode buik heeft dat het betekend dat ze gewoon geslachtsrijp is... wat is nu waar?
 
Ik heb gehoord dat een vrouwtje dan geslachtsrijp is, en door de roze buik aantrekkelijker wordt voor mannetjes.
 
Sabini zei:
Ik heb gehoord dat een vrouwtje dan geslachtsrijp is, en door de roze buik aantrekkelijker wordt voor mannetjes.

Wil ook niet alles meer zeggen sommige vrouwtjes hebben zo'n roze buikje altijd. Soms is dit erin gekweekt omdat het mooi is maar geef mij dan maar liever een vrouwtje die alleen in de paringstijd een mooi roze buikje heeft :)
 

Terug
Bovenaan