Hulp bij c02 afstellen


NoLimitH20

Active member
Lid geworden
21 maart 2023
Berichten
31
Leeftijd
30
Locatie
Ulft
Hallo kan iemand mij helpen ik heb sinds kort een c02 systeem van tropica de nano variant, ik heb een 30 liter bak met een beta en heb vandaag de dropchecker erin gehangen maar hij blijft maar blauw en zit momenteel op 1 bel per 8 seconden moet ik nog meer gaan toevoegen wil me beta namelijk niet vergassen. Me ph is rond de 7,5 en kh 4-5 vind ik altijd moeilijk af te lezen wanneer deze verkleurd kan iemand mij hierbij helpen.
 
Dat is denk ik te weinig en ik zou een dropchecker erin kopen om goed te kunnen zien hoeveel je in het water hebt. De tabel is niet altijd betrouwbaar.
 
Ik heb vandaag een dropchecker derin gedaan maar deze blijft donkerblauw er zit vloeistof in van 20mg/l
 
Dat is denk ik te weinig en ik zou een dropchecker erin kopen om goed te kunnen zien hoeveel je in het water hebt. De tabel is niet altijd betrouwbaar.
Er hangt een dropchecker in maar deze blijft blauw. Hoelang kan het duren voordat het verkleurt?
 
Zo snel vergas je de bewoner(s) niet hoor. Op een 30 literbakje kan je gerust 20 bellen per minuut geven.
Ikzelf geef zelfs het 4 voudige zonder enige problemen. Dus gewoon elke keer opschroeven totdat je dropchecker groen is geworden. Let wel op de trage responce tijd van een paar uur.
 
Zo snel vergas je de bewoner(s) niet hoor. Op een 30 literbakje kan je gerust 20 bellen per minuut geven.
Ikzelf geef zelfs het 4 voudige zonder enige problemen. Dus gewoon elke keer opschroeven totdat je dropchecker groen is geworden. Let wel op de trage responce tijd van een paar uur.
Oke dankjewel ik ga dit proberen maakt het nog uit waar de dropchecker precies hangt hij hangt nou achterin op de rechter wand in het midden ongeveer en ik heb een pompje met spraybar op de achterzijde en me diffusor hangt daar onder hangt deze ook op de goeie plek?
 
In zo'n klein bakje maakt dat niet zoveel uit waar je de DC hangt.
Heb je misschien een overzichtsfoto? Dan kunnen we het beter beoordelen
Het zit momenteel zo.
 

Bijlagen

  • 7551F0F9-C452-43DD-A6C5-64F8D5F44A40.jpeg
    7551F0F9-C452-43DD-A6C5-64F8D5F44A40.jpeg
    266.8 KB · Weergaven: 76
Wat een leuke cube met die mosjes. Voeg je nog plantenvoeding toe?
En die plantjes op de bodem, zijn die op en steen gelijmd ofzo?
Ja van colombo maar heb sinds vandaag all in one van planted box ja deze plantjes zijn op stenen gelijmt maar alles gaat der morgen uit want heb nogal last van alg planten hebben een dikke laag bruine drap derop zitten, ik ga morgen stukken hout met Bucephalandras ophalen en lavastenen met anubias en achterin komen bacopa caroliniana me drop checker kleurt nu donker groen is dit goed? Hij staat momenteel op 21 bellen per minuut ik kan dit heel moeilijk stellen heb alleen zon draaiknop op de fles zitten, Hangt alles een beetje goed in mijn bak bedankt voor je hulp
 

Bijlagen

  • 0E32AC8C-B957-43E1-8E94-B346544B8BA3.jpeg
    0E32AC8C-B957-43E1-8E94-B346544B8BA3.jpeg
    168.3 KB · Weergaven: 54

Terug
Bovenaan