Hulp/advies nodig vis vangen, planten los 1 grote zooi


Misschien dit eens lezen Don:
Bedankt heel leerzaam! Dus gewoon planten is genoeg!

Enige wat ik me af vraag, wat zal ik met verlichting doen? Ik heb sinds een paar dagen een bak buiten staan, een curverbak alleen die krijgt wel een deel zon halverwege de dag ...

Misschien maar gewoon in een aquarium met lamp er boven. Dat is wel te realiseren 😄
 
Even voor een eventuele volgende keer:
Vissen kunnen glas moeilijk onderscheiden onder water.

Ik heb al heel wat vissen uit de bak gehaald door een zo groot mogelijke glazen schaal op de bodem van de bak te zetten en te wachten tot de vis erin gezwommen is.
Vervolgens de schaal omhoog halen, afsluitdeksel erop en klaar.

Zo heb ik zelfs rouwtetra's eruit gehaald.
Zonder een centje stress of paniek.
Ze hadden het pas door toen ze uit de bak waren.

Een professionelere oplossing is een glazen vangklok.
Werkt ook heel erg goed.
 
Ff me vraag naar onder schuiven
 
Laatst bewerkt:
Oftewwl, je gaat 2 weken op je handen zitten net als ik. :deal::juggle:
Liever niet mn pols doet zeer als ik geluk heb overbelast het duimendraaien me niet 😂 het word wel met de dag erger en erger. Maar ze zagen zo snel geen breuk... Moet nog op de arts wachten
 
Even voor een eventuele volgende keer:
Vissen kunnen glas moeilijk onderscheiden onder water.

Ik heb al heel wat vissen uit de bak gehaald door een zo groot mogelijke glazen schaal op de bodem van de bak te zetten en te wachten tot de vis erin gezwommen is.
Vervolgens de schaal omhoog halen, afsluitdeksel erop en klaar.

Zo heb ik zelfs rouwtetra's eruit gehaald.
Zonder een centje stress of paniek.
Ze hadden het pas door toen ze uit de bak waren.

Een professionelere oplossing is een glazen vangklok.
Werkt ook heel erg goed.
Dan is het alleen hopen dat de juiste er in zwemt 😀 dat grote net werkte opzich goed en anders probeer ik het met een doorzichtig huishoud bakje. Dr zijn er gewoon een paar in mn bak die moet je niet willen vangen, dat gaat gewoon bijna niet. Zoals mn ancistrussen. Kom ik nooit bij. Dan moet ik heel mn bak uit elkaar halen 😂 dan begin ik met de voorruit, grote opvang bak onder in hoppaa. Als ik dan snel ben vang ik ze als ze over de tafel glijden
 
  • Leuk
Waarderingen: B94
Ik denk de menopauze.
Heb ik ff geluk, kwam dit vanmiddag in de lidl tegen, alsof ik het aan voel he.

Ik zal jullie geruststellen, het smaakte lekkerder dan het er uit ziet 😄 (een chocolade cronut) lekkerder dan een donut moet ik eerlijk toegeven! 😄 Nu weer aan de slag!
 

Bijlagen

  • IMG_20230710_201733.jpg
    IMG_20230710_201733.jpg
    1.6 MB · Weergaven: 38
Hoe weet ik nou zeker dat hij lekvrij is? De vloer en handdoeken zijn nat geraakt 😅


IMG_20230710_200945.jpg




Maar proberen zo net zoals al mn andere?
 
Liever niet mn pols doet zeer als ik geluk heb overbelast het duimendraaien me niet 😂 het word wel met de dag erger en erger. Maar ze zagen zo snel geen breuk... Moet nog op de arts wachten
Fingers crossed. Wel bizar dat je zo lang moest wachten op foto’s om een breuk uit te sluiten.
 
Fingers crossed. Wel bizar dat je zo lang moest wachten op foto’s om een breuk uit te sluiten.
Ja ik zit nogsteeds te wachten 😮‍💨 althans morgen weer een dag


Ik heb het zo ver
IMG_20230711_012814.jpg

IMG_20230711_012830.jpg


Pas goed daar naast de tv. Nu hopen dat me katten er niet in springen 🤦 nu ontbijten. Lasagne in de oven. Gaat lekker hier... Nja heb het af. Daar ben ik blij mee. Morgen de boel maar af bellen want werken gaat hm niet worden zo. Beetje overprikkeld maar... Moet mn woonkamer deur ook nog repareren. De wind heeft gisternacht 2 deuren kapot geblazen, schanieren uit de deur gebroken🤔 wie maakt er dan ook deuren van karton.
 
Bedankt voor de steun allemaal vandaag! Had het echt ff nodig het zat hoog, en de adviezen hebben me ook ontzettend goed opweg geholpen! 😄
 
Graag gedaan Don en alles is toch nog goedgekomen.
 

Terug
Bovenaan