HS Aqua Professional CO2 set naaldventiel?


S

Sjoerd1010

Guest
Hoi Allemaal,

Ik heb via marktplaats een CO2 set kunnen overnemen. Volgens de handleiding kan direct aan deze fles een reactor of diffuser aangesloten worden. Echter is de draaiknop bovenop zo onnauwkeurig dat de bellen per minuut erg lastig in te stellen zijn.
Ik heb geprobeerd aan het schroefje links bovenaan te draaien (met een platte schroevendraaier), maar dit lijkt geen enkel effect te hebben. Weten jullie of deze set dan niet over een naaldventiel beschikt en ik deze apart moet aanschaffen?

IMG_20180306_210246.jpg
IMG_20180306_210232.jpg
 
Je “naaldventiel” is denk ik die zwarte knop.

Je zou kunnen zoeken naar een losse smoring of snelheidsregelventiel met 6mm insteek fittingen en die in je slang zetten
 
En dat schroefje, is dat niet voor de werkdruk?
 
Je “naaldventiel” is denk ik die zwarte knop.

Je zou kunnen zoeken naar een losse smoring of snelheidsregelventiel met 6mm insteek fittingen en die in je slang zetten
Dat zou natuurlijk kunnen maar toch twijfel ik hieraan, aan de achterkant zie ik nog iets zwarts, zit daar misschien een schroef in?
 
Aan de achterkant zit het magneetventiel. Hierop zit enkel het ijzerenschroefje die op de foto te zien is en een plastic schroef (die zie je op de foto achteraan uitsteken). Met die plastic schroef lijkt het magneetventiel aan de drukregelaar te zijn bevestigd.
Het lijkt me sterk dat deze druk regelaar geen knop heeft, maar enkel een draaiknop voor het naaldventiel (de zwarte knop bovenop). Met de zwarte draaiknop stel ik momenteel de co2 in, maar deze is te onnauwkeurig.
 
Wordt hiermee de druk op het slangetje tussen het drukventiel en Flow Controller dan niet te groot, of kunnen deze slangetjes dit gewoon aan?
 
Nee druk word geregeld in je regulator, dat kan in je slangetje nooit meer hoger worden dan de instelwaarde van je regulator.

En die CO2 slangetjes kunnen vaak tot 6 bar hebben.
 
Oke duidelijk, dan ga ik maar eens rond kijken welke ik ga bestellen
 

Terug
Bovenaan