Houtskool en plantenvoeding.


W

willy99

Guest
Een jaar lang geen houtskool gebruikt, mooie planten toevoeging van co2 en dagelijks profito.
Interne juwelfilter (in vision 450) en externe filter.
Sta hier met nog meer dan 5 liter houtskool dus dacht ik doe die het in mijn interne filter om mooi helder water.
Resultaat na 14 dagen, planten doen het veel minder.
Denk dat die houtskool alle voedingsstoffen uit het water haalde, kan dat?
 
Houtskool filtert inderdaad een deel van de voeding eruit.
Als je graag kraakhelder water wil en dat je planten het toch goed doen, zou je eens naar Seachem Purigen kunnen kijken.
 
Er zit purigen in, en water is helder, maar dacht kan nooit geen kwaad. Dom hè daarvoor moet je al 48 jaar met aquariums bezig zijn. Is misschien daardoor.........
 
Er zit purigen in, en water is helder, maar dacht kan nooit geen kwaad. Dom hè daarvoor moet je al 48 jaar met aquariums bezig zijn. Is misschien daardoor.........
:D

Ach fouten maken we allemaal wel eens. Hopelijk herstellen je planten zich weer en is de schade niet te groot.
 
Kool, haalt voornamelijk NITRAAT uit je water, en tja, dat is eten voor je planten, dus die lijden nu een beetje honger...Ze zullen zich echter aanpassen aan deze nieuwe situatie.
 
hmmm...in deze tijd waarin mensen via internet het allergoedkoopste stukje brol via Wish bestellen om hun aquarium mee te filteren, kijk ik nergens meer van op. Vooral op FB zie ik af en toe discussies voorbij komen waar mijn nekharen overeind van gaan staan. Wat me eigenlijk triggerde is de opmerking: "Sta hier met nog meer dan 5 liter houtskool" Meestal koop je dat spul niet in hele grote hoeveelheden ivm de hoge prijs...vandaar.
 
Mag het misschien niet hier posten, maar ik ben er al lang van overtuigd dat de "sociale media"zijn verworden tot "A-sociale media". Reden dat ik van al die onzinafscheid heb genomen.
Alleen Whatsapp en SmS werken hier nog enne oh ja ook nog @mail. Heerlijk rustig zo!!
 

Terug
Bovenaan