hout


D

dschaap

Guest
Hallo allemaal,

In veel vakanties ga ik naar zuid frankrijk, daar zijn veel wijngaarden.
Door een vlekkeloos frans sprekende moeder mogen we nog wel eens stukken mee nemen, die we dan helemaal schoonmaken en zo. Eigenlijk altijd weggegeven of zelf gebruikt, maar ik vraag me af of dit in aquaria kan en wat men er voor neer zou leggen. We spreken dan van ranken van 1 meter hoog, maar ook van 25 cm.

Groet,
Daniel
 
Of het in een aquarium kan, een druivenrank , weet ik niet, ik weet wel dat het gebruikt wordt in terraria en in gerbil/knaagdier- verblijven
 
Ja, heb het nog even nagekeken, proleem met druivenhout blijkt dat er schimmels op kunnen komen, maar dat hoeft niet perse. Kwestie van een week of twee in het water en dan het resultaat bekijken. Geen schimmels? Dan kan het in een aquarium, maar hoeveel zouden mensen hiervoor neerleggen?
 
Schimmels krijg je zo goed als met elk nieuw hout in een aquarium maar gaat vanzelf weer weg dus dat is geen probleem.
Heb je het over oude takken of verse? want die kunnen dacht ik weer sappen bevatten die niet bevordelijk zijn voor het water.
 
Het zijn dode stronken, die daar in de haard gaan. Zelf doen we ze eerst in water.
 
Nog het een en ander uitgezocht, het druivenhout kan na (mijn) behandeling zonder consequenties in het water.
Wat zou ik er dan voor kunnen vragen? Met evt bijbehorende maten
 

Terug
Bovenaan