Hout in aquarium


Aqua-Leon

Well-known member
Lid geworden
14 juli 2013
Berichten
79
Locatie
Bourran(Frankrijk)
Voor mijn nieuwe aquarium 150 x 50 x 50 ben ik op zoek naar hout geweest. Ik wil graag een Zuid- Amerika biotoop maken en hout als soort wortelstelsel laten eindigen op de bodem.
Ik heb online wel eens van een webshop foto’s gekregen van een aantal stukken die zijl op voorraad haden maar dat leek miet op de afbeelding die op de site stond, en daar was ik juist zo enthousiast over.

Ook in een aantal LFS geweest maar niet kunnen slagen.

Nu heb ik hier veel soorten bomen staan en vraag me af of ik daar niet iets mee kan. Eiken, elzen, wilgen, kersen, walnoten, populieren en pruimenbomen. En dan vergeet ik er misschien nog.

Een van de populieren staat aan de vijver en daar zit een deel van het wortelstelsel zichtbaar in een stuk ondiep water.

Weet één van jullie wat er geschikt is om in het aquarium te gebruiken?
En hoe kan ik dit dan het beste behandelen voor ik het gebruik. Is grondig met warm, niet gekookt, water voldoende, of moet ik het op een bepaalde manier desinfecteren?

Alvast bedankt voor jullie reacties, groet,
Leon
 
Belangrijke aanvulling, ik woon in Zuid- Frankrijk dus shoppen in Nederland zit er niet vaak in. Ben afhankelijk van webshops, LFS hier(en dat zijn er niet veel en vaak slecht assortiment), of de eigen tuin:cool:
 
Belangrijke aanvulling, ik woon in Zuid- Frankrijk dus shoppen in Nederland zit er niet vaak in. Ben afhankelijk van webshops, LFS hier(en dat zijn er niet veel en vaak slecht assortiment), of de eigen tuin:cool:

Dat is wel een duidelijke aanvulling om rekening mee te houden. Ik zie wel op de site van Hans dat er wordt verwezen naar Aquadeco dus wellicht dat je daar kan kijken.
 
Wat een mazzel zeg, ga ik gisteren naar de laatste LFS hier in de buurt, liggen daar een paar prachtige stukken hout!

Mijn keus is gevallen op een mooi lang rank stuk kienhout van ca. 90 cm.

Het meubel is nu bijna af. Binnenkort een verslag van de bouw inclusief foto’s.

Tot zover weer bedankt allemaal,
 
Heb via Hans al eens een hele doos kienhout besteld, met precies die stukken die ik vooraf had aangegeven .Die kunnen dan ook naar Frankrijk gezonden worden. Kienhout is NIET zwaar!! Prijs is alleszins erg redelijk. Tip: Koop (veel) te veel en verkoop dat dan in jou omgeving, heb jij het hout voor NOPPES!! ;);)
 

Terug
Bovenaan