hoornblad verliest blad


F

Faye

Guest
Ik heb gisteren mijn aquarium ingericht en onder andere hoornblad geplant. sommige bij geknipt (te lang) en daarna in het grind gestoken. Nu verliezen ze al hun blad, er drijft superveel rond.

wat heb ik fout gedaan?
 
Heb je soms een of ander middeltje of medicijn aan je water toegevoegd ??? Hoornblad is voor een aantal chemische zaken erg gevoelig
 
Maar ook als ze plotseling ander groei omstandigheden krijgen! Bv minder licht, (dieper in aqua) of minder voeding ( stengels zijn korter en geen worteltjes meer).
Planten reageren daar soms op met gooien van blad.

Maar het KAN ook zijn dat jij een 1-jarige variant hebt en dat het (groei) jaar voor deze plant voorbij is, ze maakt dan zgn winterknoppen en sterft vervolgens geheel af!

Greetzz Bigsmoke
 
@aquaVISie, ik heb alleen kraan water toegevoegd, niets anders.
@BigSmoke, ik denk dat het inderdaad ligt aan het nieuwe aquarium, met een andere temperatuur en watersamenstelling.

Ik heb overigens even met een test stripje het water getest, en er leek wel wat chloor in te zitten, het aquarium is niet schoongemaakt met chloor, en ik heb gewoon kraanwater gebruikt om het te vullen. Ik heb ook alleen maar nieuwe dingen (sponsjes, doeken, emmers) gebruikt voor het aquarium.
 
Dit is best normaal bij hoornblad. Bij mij gebeurt het vaker wel dan niet. Lost vanzelf op.
 

Terug
Bovenaan