Honinggoerami vrouwtje?


In Midden- Nederland ben ik tevreden over Ocean and Lake, Utaka. Bij deze winkels verwacht ik dat ze het goede geslacht meegeven.
Diebo vind ik ook een goede winkel, maar daar hangt het van de medewerker af hoeveel ze weten.
Zoo en Zo zou ik zelf niet snel vissen halen, ik haal daar vooral spullen vanwege de grote keus.
 
Ik heb ook honingoerami’s en heb op de vin gelet, tekst van internet:
Geslachtsonderscheid: Het mannetje is kleurrijker dan het vrouwtje en iets kleiner en slanker gebouwd. Verder loopt de rugvin van het mannetje uit in een punt en bij het vrouwtje is deze rond.

Op de kleuren kan je soms niet vertrouwen, maar kies een vis met een rugvin die wat rond is. Op de foto zie je het verschil. Boven een man, onder een vrouw. Zie je bij de lfs geen verschil, dan zitten er mogelijk allemaal mannen.
Succes!
IMG_2352.png
 
In Midden- Nederland ben ik tevreden over Ocean and Lake, Utaka. Bij deze winkels verwacht ik dat ze het goede geslacht meegeven.
Diebo vind ik ook een goede winkel, maar daar hangt het van de medewerker af hoeveel ze weten.
Zoo en Zo zou ik zelf niet snel vissen halen, ik haal daar vooral spullen vanwege de grote keus.
Ik wil geen namen noemen. Want het wordt goed opgelost, maar zonder 1 naam te noemen is het wel 1 van de eerste 2 zaken die je noemt. Misschien is 3 keer scheepsrecht 🙄
 
20240203_142206.jpg

Ik zal zelf ook weer goed proberen op te letten maar deze 2e man had bij aankoop ook niet duidelijk zo'n puntige bovenvin.
 
Je kunt ook zelf goed meekijken. Ik zag het verschil toen ik de honinggoerami’s kocht. Ik zag een keer vrijwel geen verschil en dat bleek een hele bak met mannen te zijn.
Edit: ik zag je vorige berichtje nog niet.☺️
 
Nou.. op hoop van zegen. Samen met de verkoper zo goed mogelijk gekeken. Zaten heel veel mannen in maar dit leek een vrouwtje. Ook al een stukje groter em hoger dan de rest 🤞🤞🤞
20240214_110544.jpg
 
Ga ik doen. Bedankt voor het meedenken in ieder geval.
 

Terug
Bovenaan