Honinggoerami vrouw stervend?


MarkvdV

Member
Lid geworden
17 november 2020
Berichten
23
Leeftijd
42
Hai,

even een vraagje, ik heb harem honinggoeramis in mijn bak, de man is mooi verkleurd de laatste weken en de vrouwen zagen er allebei ook goed uit. Nu heb ik sinds 2 dagen een vrouw die regelmatig met het hoofd naar boven in de bak dobbert. Af en toe wat druk wapperend met staart en vinnen, maar verder al 2x gedacht dat ze dood was. Even later kan ze echt weer actief de bak rond zwemmen. Zou het kunnen dat die man haar niet met rust laat en dat ze echt gewoon uitgeput is of is ze gewoon langzaam het hoekje om aan het gaan? Ik twijfel of ik euthenasie zal plegen. Graag advies in deze. de rest van mijn vissen gedragen zich allemaal normaal. Ik ga vandaag wel nog waterwaardes checken, dat zal ik updaten.

groeten,
mark
 
Heb je dan gemerkt dat ze wordt nagejaagd? Veelal zullen ze zich dan denk ik wel verstoppen.
 
Hai, sorry voor de late reactie, beetje drukke dagen. Mijn watermeting gaf eigenlijk geen rare dingen. Geen no2 piek, normale overige waardes.

ik heb helaas geen beeldmateriaal, en ook niet de indruk dat ze nagejaagd worden (Beide vrouwen eigenlijk niet) ondertussen is het gedrag ook weer opgehouden, da man lijkt af en toe een poging te doen tot het bouwen van een schuimnest. Ik kijk het nog maar even aan. Tot nu toe lijkt het een tijdelijke situatie te zijn geweest.
 

Terug
Bovenaan