honinggoerami vraagjes


S

seahorse

Guest
hoi,
ik was op zoek naar een toffe labyrinthvis voor mijn 54 l aquarium en dan kwam ik uit bij de honinggoerami hierover heb ik enkele vraagjes over.
1) kan deze vis samen met dwergrasbora's en oto's alsook japonica garnalen?

2)heeft deze vis speciale eisen wat betreft waterwaarden

3)kweekt deze vis makkelijk want ik zou graag een kweekje opzetten

4)kan deze vis gelukkig leven in een aquarium van 54 liter en kan deze vis overleven op een dieet van droogvoer en diepvriesvoer?

alvast bedankt

grtjes seahorse
 
hoi,
ik was op zoek naar een toffe labyrinthvis voor mijn 54 l aquarium en dan kwam ik uit bij de honinggoerami hierover heb ik enkele vraagjes over.
1) kan deze vis samen met dwergrasbora's en oto's alsook japonica garnalen?

2)heeft deze vis speciale eisen wat betreft waterwaarden

3)kweekt deze vis makkelijk want ik zou graag een kweekje opzetten

4)kan deze vis gelukkig leven in een aquarium van 54 liter en kan deze vis overleven op een dieet van droogvoer en diepvriesvoer?

alvast bedankt

grtjes seahorse


Ga je wat verschillende antwoorden op krijgen :)

Zelf heb ik ze in een 80cm (110L) bakje gehad en naar mijn mening was dat niet altijd ruim genoeg om ze onderlinge spanningen te kunnen laten ontlopen. Daar staat de ervaring van anderen tegenover die een goed Koppel met veel plezier in een 60cm (56L) houden. De sleutel is dat je in elk geval een echt Koppel moet hebben (niet iedere man + vrouw = Koppel!). Mijn eerste poging waren 1 man en 2 vissen met vrouwlijk uiterlijk, maar een Koppel werd er niet gevormd en tenslotte bleef de man over.
Die hebben we toen aagevuld met 2 vrouwlijk uitziende exemplaren, waarvan de eerste al na 48 uur sneuvelde, maar er met de 2e een echt Koppel gevormd werd (eitjes!) Die hebben een jaar met normaal gedrag samengeleefd.
Vwb waterwaarden: Daar heb ik nooit aandacht aan besteed. Wel is de temperatuur erg belangrijk. Die mag met de seizoenen schommelen, maar de basis moet ruim onder de 25 graden zijn om ze niet constant in de aggressieve paarstand te hebben. (Levensbekortend.)

Kortom: Een echt Koppel kan naar de ervaring van sommigen in 60cm/56L, maar ik zou ze zelf liever in 80cm/110L houden.
 

Terug
Bovenaan