Honinggoerami 'Goud' - man & vrouw?


Hobbeldino

Well-known member
Lid geworden
29 april 2015
Berichten
593
We hebben vandaag twee honinggoerami's goud gehaald bij de LFS. Nu willen we weten of het ook man + vrouw is of twee van dezelfde.. ze lijken erg veel op elkaar :p

Nummer 1





Nummer 2





Alvast bedankt. Als er meer foto's nodig zijn dan hoor ik het graag.
 
De eerste twee foto's lijkt me een mannetje. De gele zoom bovenaan de rugvin, de spitsere vinnen en de gestroomlijnde vorm zijn kenmerkend voor een mannetje. De onderste foto zou ik niet kunnen zeggen.
 
Trouwens, nummer twee heeft een zwarte vlek aan één kant. Zou dit iets zijn dat kwaad kan? Beste te zien op de tweede foto van nummer twee.
 
We hebben vandaag twee honinggoerami's goud gehaald bij de LFS. Nu willen we weten of het ook man + vrouw is of twee van dezelfde.. ze lijken erg veel op elkaar :p

Tja, da's wel het risico dat je neemt als je voor gekweekte kleurvarianten gaat ..... de gewone sekse-verschillen gelden dan niet meer!

Je denkt kennelijk dat het een koppel is; welke verschillen denk je dan zelf tussen de twee vissen te zien?
Foto's 2 en 3 zijn het meest vergelijkbaar, en daarop zie ik eigenlijk geen enkel verschil tussen de twee vissen. Lichaamsbouw, vinvorm en kleur zijn voorzover ik zie identiek. Uit de foto's met de Anubias leid ik bovendien af dat ze ook ongeveer even groot zijn, maar nog niet héél groot.

Misschien is uit de lichaamsbouw nog wat op te maken als ze volgroeid zijn. Maar volgens mij is dat op dit moment nog niet mogelijk.
Op je volgende foto's zal ik zeker reageren, maar nu kan ik er nog niets zinnigs over zeggen.

Ik zou overigens niet weten waarom een vlek in de tekening kwaad zou kunnen, dus maak je daarover vooral geen zorgen.
 
Volgens mij zie ik op elke foto een man gelet op de bouw van de vinnen.
 
De meest kleurrijke zit rechtsbovenin en heeft daar een territorium lijkt het. De ander wordt constant verjaagt als die in de buurt komt.

Lijkt me inderdaad meer man-man gedrag dan man-vrouw gedrag (gebasseerd op hoe onze diamantgoerami's met elkaar omgaan).

Zal deze week nog wat extra foto's proberen te maken.
 
100% 2 mannen!

Diamantgoeramie's zijn veel minder dominant dan deze rakkertjes. Twee Mannelijke Diamantgoeramie's gaat ook vrijwel altijd goed.
 

Terug
Bovenaan