Honing Gourami Eitjes beschimmeld?


W

William1

Guest
Dag leden
Ik weet niet of ik de goede forum heb uitgekozen ben net nieuw in deze forum

Hierbij heb ik een klein vraagje

Ik heb 2 Honing Gourami (Koppel) en ze hebben eitjes gelegd zonder schuimnest nu is het 24 uur geleden dat de eitjes zijn gelegd, 12 eitjes zijn uitgekomen de andere eitjes hebben een waas om zich heen als of het schimmeld?
Iemand weet hoe dit komt? En wat ik hier mee moet doen?

Alvast bedankt voor jullie hulp & antwoord
20191217_192215.jpg
 
Schimmelende eitjes verwijderen, dat word niks meer, weet je zeker dat het van je gouramies is? want die maken altijd een schuimnest aan zover mij bekend
 
Dag,

De eitjes zijn van de honinggourami maar hij probeerde wel een schuimnest te bouwen maar lukte niet dus heeft die de eitjes bij de heater geplaatst.

Jammer dat deze eitjes niet meer uitkomen..

Maar toch bedankt voor uw antwoord :thumbs:


Heeft u ook verstand van voor het zorgen van de jongen die uitgekomen zijn?
En waar ik rekening op moet houden of tips?

Dit is de eerste keer dat ik eitjes in me kweekbak heb.

Alvast bedankt:regen:
 
Ik zou voor een volgende keer drijfplanten in je bak doen, dat helpt gouramies bij hun nest te bouwen.

Qua opgroeien van babygouramies kun je beter even een apart topic openen want daar heb ik geen kaas van gegeten
 
Leuk dat er toch een aantal zijn uitgekomen en ik hoop dat de andere bewoners deze niet opeten. De eerste dagen leven ze op de dooierzak en daarna kun je bv artemianauplien gaan kweken in een artemiaschaal of Liquidfry aanschaffen voor het jongbroed.
 
Beschimmelde eitjes zijn onbevruchte eitjes. Ik gok dat dit nog een jong paartje is, ze moeten nog even oefenen. Drijfplanten zijn wel aan te raden voor een goed nest.

Qua voer, rotifers diepvries voer heb ik ooit gelezen of heel klein levend voer: infusorien. Pas na een paar dagen kun je ze pas uitgekomen artemia voeren. Succes!

Ps. Hoe warm staat het water? Indien je niet bewust wilt kweken zou ik deze nml s winters kouder zetten. Jaarrond warm is niet optimaal voor deze beestjes..
 

Terug
Bovenaan