Honing gourami 3 vrouwen en 2 mannen???


Paul1973

Member
Lid geworden
12 mei 2021
Berichten
8
Leeftijd
50
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier op het forum dus ik maak meteen even gebruik van de gelegenheid om mezelf voor te stellen. Mijn naam is Paul en voor mij is de aquarium wereld helemaal nieuw. Een echte beginner dus. Ik ben me al enige tijd aan het inlezen aangezien de nieuwe hobby een grote verantwoordelijkheid met zich meebrengt. Het gaat immers om levende dieren die van jou afhankelijk zijn. Als naïeve beginner heb ik ook veel advies ingewonnen bij een tuincentrum en dierenwinkel waar ze ook aquarium vissen verkopen. Daar kreeg ik veel tegenstrijdige adviezen wat best frustrerend was. Gelukkig ook dit forum gevonden zodat ik me alsnog goed kan voorbereiden.
Ik heb een 125 liter aquarium 80 cm breed, 50 cm hoog en 36 cm diep, gevuld met filterzand, stenen, spiderwood en flink wat beplanting. Ik zit nu in de 'indraai' fase. Als het straks kan, wil ik een stuk of 8 Japonica garnalen, een schooltje (+/- 12) kardinaal tetra's en verder is mijn oog gevallen op de honinggoerami. Vooral de gold variant vind ik erg fraai. Nu was ik vandaag bij een aquarium speciaalzaak. Dus niet een dierenwinkel met ook vissen maar echt een speciaalzaak. Daar heb ik bovenstaande aquarium kenmerken ook genoemd en daar adviseerde ze me om voor mijn 80 cm bak 5 honinggourami's te nemen, 2 mannen en 3 vrouwen. Is dit een goed advies? Ik was in de veronderstelling dat 2 mannen van een dergelijke soort in een relatief kleine bak oorlog betekent. Dat wil ik uiteraard voorkomen. Kunnen jullie mij adviseren? Alvast bedankt!
 
Zou het bij 1 man en 2 vrouwtjes houden, ook aquariumzaken kijken vooral naar inkomsten (verkopen tenslotte ook goudviskits van krap 30 liter waarin volgens die winkel met gemak een goudvis in kan, onderstaande foto getuigd dat dat niet kan) Dus ook die adviezen beter met een fikse korrel zout nemen
 

Bijlagen

  • sluierstaart.png
    sluierstaart.png
    496 KB · Weergaven: 111
Dank je wel. Dat was mijn gevoel ook. Wel erg lastig, zeker voor mij als beginner, om die adviezen met een korrel zout te nemen. Gelukkig is dit forum er om te dubbel checken.
 
Ik ben het met Antje eens en zou het ook op 1/2 houden. Zorg wel voor lekker veel drijvers voor de Gourami s.
 
Ik heb inderdaad al flink wat drijfplantjes in het aquarium. Ik begreep dat ook de kardinaal tetra dat fijn vinden.
 
Dank je wel. Dat was mijn gevoel ook. Wel erg lastig, zeker voor mij als beginner, om die adviezen met een korrel zout te nemen. Gelukkig is dit forum er om te dubbel checken.
Ja dat is ook verdraait lastig al die aquariumwinkels en dierenwinkels die allemaal wat anders zeggen, eigenlijk kun je het beste info vragen bij mensen waar geen verdienmodel achter zit en dna is dit forum daar een goede optie in, maar kan net zo goed je buurman van 2 huizen verderop zijn die een aquarium heeft staan
 
Welkom op het forum!

Als ik je mag adviseren, dan zou ik de kardinaal omzetten in de neontetra. Deze kan namelijk beter tegen koelere omstandigheden. Dit is zowel voor je japonica's als voor je Honinggoeramies gunstig. Vooral de honinggoeramie mag in de winter zo rond de 22 graden gehouden worden.
 
Welkom op het forum!

Als ik je mag adviseren, dan zou ik de kardinaal omzetten in de neontetra. Deze kan namelijk beter tegen koelere omstandigheden. Dit is zowel voor je japonica's als voor je Honinggoeramies gunstig. Vooral de honinggoeramie mag in de winter zo rond de 22 graden gehouden worden.
Bedankt voor de tip!
 

Terug
Bovenaan