home made mosbol


I

Inuz

Guest
De bekende mosbol.
Ik heb hem eens in mijn bakje gehad, totdat ik hem even zou bijknippen, knipte ik te ver in en stuk... Op hout gebonden, maar vond ik toch net niet zo mooi, dus die belande in de compostbak.
Maar nu, er zwemmen nog steeds wel eens mosbol-achtige stukjes door de bak.
Nu heeft er ��n een plekje op het hout gevonden, in de stroming.
Hij is in rap tempo (lees, een week) ontwikkeld van 3mm naar een cm!
Hij lijkt een beetje vast te zitten aan het hout want hij blijft op dezelfde plek liggen. Wel wordt hij een beetje ovaal. Dus zit ik te twijfelen hem te draaien... maar dan zit hij misschien niet meer vast?
Vond ik wel leuk, ik zal eens foto's plaatsen :) en de ontwikkeling van dit "balletje"
 
Is leuk spul ja.. die mosbol, ben benieuwd hoe dat plukje zich gaat ontwikkelen.
Het schijnt ook wel eens als een lastig te bestrijden plaag te kunnen huishouden, dat de balletjes de bak overnemen ;)

Ik heb sinds kort zo'n mosbol.. begrijp ik het goed dat ik het bolletje gewoon doormidden kan scheuren om er 2 bolletjes van te maken? Of blijft dat dan niet mooi of zo?
 
mijn vorige mosbal viel uit elkaar maar produceerde wel een stuk of 5 miniballetjes, die idd snel groeiden. Apart spul eigenlijk.
 
kellemes zei:
Ik heb sinds kort zo'n mosbol.. begrijp ik het goed dat ik het bolletje gewoon doormidden kan scheuren om er 2 bolletjes van te maken? Of blijft dat dan niet mooi of zo?

geen idee of je er echt bolletjes van kunt maken. je kunt het wel plat op hout binden.
misschien kun je er een bolletje van rollen en dit vastzetten met draad, dan groeit het er wel om heen en heb je een bolletje
 
Het ieniemienie mosballetje "dwarrelend" in de stroming blijft hij toch op zijn plekje.
146486_0_82_dsc06932.jpg

512789_0_82_dsc06933.jpg
 

Terug
Bovenaan