Home 80, versie 2.0 van NicoleE


Ben je nog van plan om er nog een ander visje bij te doen?
 
Ben je nog van plan om er nog een ander visje bij te doen?
Voorlopig niet Jasper. Het bakje oogt met de bodem C. panda en de Betta heerlijk rustig en dat vind ik eigenlijk best mooi. Maar ik houd ook erg veel van planten dus daar mag van mij ook wel de nadruk op liggen.
Als er al een schooltje bij komt dan wordt het wat kleins (en geen R. espei, daar heb ik er genoeg van in de andere bak) maar dan zou ik toch eerst moeten uitzoeken of ze niet als voer eindigen ;)
 
Hahaha:D:D:Dvoor een plantenbak zit je bij jou wel goed;). We horen het vast wel als er nog iets moois bij komt.
 
Wow Nicole!

Erg mooi geworden. Ben der gewoon jaloers op :r.
 
Ha Nicole,
Ik ben een jaar geleden ook gestart met 6 c. panda. Hele leuke bedrijvige visjes. Mijn aquarium is goed bepland. Ik heb al drie keer nageslacht in deze gezelschapsbak gekregen. Heel leuk om te zien die mini pandaatjes. Gisteren zag ik er nog een, op de bodem natuurlijk, scharrelen zo groot als een jonge pasgeboren Black Molly. Zelfs m'n maanvissen zijn ze te vlug af.Nee een leuke corydorassoort en niet te groot.
Groet,
Ad
 
Ha Nicole,
Ik ben een jaar geleden ook gestart met 6 c. panda. Hele leuke bedrijvige visjes. Mijn aquarium is goed bepland. Ik heb al drie keer nageslacht in deze gezelschapsbak gekregen. Heel leuk om te zien die mini pandaatjes. Gisteren zag ik er nog een, op de bodem natuurlijk, scharrelen zo groot als een jonge pasgeboren Black Molly. Zelfs m'n maanvissen zijn ze te vlug af.Nee een leuke corydorassoort en niet te groot.
Groet,
Ad
Ik vind ze zelf ook echt schitterend. Ik ben sowieso Cory fan maar had nooit gedacht dat de panda's zo enorm leuk zouden zijn.
Leuk dat je nageslacht hebt gekregen. Wat zijn je overige bewoners?
 
Laag staand zonnetje erin.

1F8E6BB3-1582-45DE-8F68-7C8AC1AE52C1.jpeg
 
Het is wel een hele klim naar boven voor hem, goed voor zijn conditie.
 
Wat een gave betta! Zou er inderdaad ook niks bij doen denk ik, erg mooi rustig zo!
 
Dankjulliewel allemaal voor de leuke reacties :)

Is inderdaad een flinke klim Patrix, en Mike... is inderdaad een mooi rustig bakje zo.
Hij gebruikt inderdaad alle ruimte in de bak, vind hem dan ook een erg goede zwemmer, ik zie hem eigenlijk nooit in de planten hangen of rusten.
 
Laatst bewerkt:
Jeejte, Nicole! Wat een prachtige bak heb je hier van gemaakt!
 
Dilemma of no-brainer...

Ik zag dat Sjorske toch wat meer scheurtjes kreeg in zijn staartvin en wijt het er aan dat de stroming nog relatief sterk was.

Gisteren dus de spraybar volledig op de achterwand gericht en de stroming getest met VFM. Vanmorgen gekeken waar het voer naar toe dwarrelde (recht naar beneden). Ook naar het gedrag van Sjorske gekeken en geconcludeerd dat dit beter is voor hem.
Maar nu had ik helemaal geen oppervlakte beweging meer. Omdat ik geen echte zuurstofplanten heb staan voelde dat toch niet helemaal goed.

Net dus toch een luchtpompje geïnstalleerd en die zeer minimaal bellen laten blazen zodat het wateroppervlak tenminste in één hoek een beetje gebroken wordt. Met de spraybar naar voren gericht had ik veel meer oppervlakte stroming dus voor minder CO2 ben ik niet zo bang.

No brainer dus.

En nu eens aankijken hoe het met de staart van Sjorske gaat. Er is geen sprake van vinrot of iets dergelijks, het zijn zuiver scheurtjes.

Deze heb ik er nu opgezet (35 liter per uur en aardig geknepen).

superfish-stille-luchtpomp-smart-air-35.jpg


Mocht het probleem zo niet opgelost worden ga ik kijken voor een ander extern filter, we zullen zien.
 
Kun je eventueel geen T stuk op de buis van de spraybar zetten? Als je daar dan de uitstroom flink op knijpt kun je die naar het oppervlakte richten.


Daarbij denk ik niet dat stroming dw oorzaak is van een gescheurde staart. Eerder je hardscape.
 
Kun je eventueel geen T stuk op de buis van de spraybar zetten? Als je daar dan de uitstroom flink op knijpt kun je die naar het oppervlakte richten.
Ja dat zou kunnen maar het liefst heeft een Betta helemaal geen oppervlakte stroming natuurlijk. En dat is wat ik sinds gisteren ook heel duidelijk zie, meneer hangt nu heel veel boven aan het water oppervlak.
Ik denk dat ik meteen T-stuk nog erg veel oppervlakte stroming heb, waarschijnlijk wel teveel. Door de spraybar naar de achterwand te laten wijzen heb ik eigenlijk bijna alle stroming eruit gehaald.
 
Je zou de extra uitstroom zo veel kunnen knijpen als je wilt ;) dus ook dat er maar een pisstraaltje uit komt :p

Ben wel erg jaloers op je bak.. super mooi gedaan!
 
Je zou de extra uitstroom zo veel kunnen knijpen als je wilt ;) dus ook dat er maar een pisstraaltje uit komt :p

Ben wel erg jaloers op je bak.. super mooi gedaan!
Dankjewel :)

Maar eens kijken hoe we het gaan oplossen, er zijn inderdaad nog andere mogelijkheden zoals knijpen. Ik houd jullie op de hoogte :)
 
Zat net een bestelling te plaatsen bij Zooplus - en bedacht me dat ik voor Sjorske wellicht Catappa-X of Voogle kon bestellen ter ondersteuning, al is er geen teken van infectie.
Kom er alleen niet uit welke van de twee ik preventief zou gebruiken. Gooi er liever geen Catappa blad in.
 

Terug
Bovenaan