Hoi


Oetze

New member
Lid geworden
10 september 2022
Berichten
0
Leeftijd
34
Hoi allemaal,

Ik ben Sander, 32 jaar oud en woonachtig in Enschede. Sinds een maand of 8 heb ik een Nano aquarium. Ben erg enthousiast geworden over deze hobby! Inmiddels heb ik ook een Nano zeewater aquarium opgestart, zie wel hoe dat gaat.

Hoe dan ook, had een paar appelslakken er in, een handjevol vuurgarnalen en een stuk of 12 Boraras brigittae in m'n zoetwater aquarium. Alles was onder controle totdat ik besloot er twee dwergklauwkikkers bij te doen. Het zijn hele grappige beestjes maar slopen alles wat los en vast zit.
Ook verdwijnen m'n visjes en garnalen inmiddels. Klopt het dat die kikkers hun medebewoners opeten? Geef ze toch meer dan genoeg diepvriesvoer dagelijks. Zo ja, is dit op te lossen door er andere soort vissen in te doen? (Ben natuurlijk beperkt qua grootte) Of kan ik beter weer afstappen van de kikkers?

IMG_20220910_155049.jpg
 
Welkom, hoe klein is je bakje (in cm) want eigenlijk zijn nano's niet zo geschikt om visjes in te houden, en ja kikkers eten alles wat zwemt
 
Hallo Oetze welkom, ik heb ook een kleine Nano en had er graag Boraras brigittae in willen zetten, maar de mijne was te klein.
 
Ong. 35x25x30 cm. Weet dat het klein is vandaar dat ik er in eerste instantie alleen garnalen en Boraras in had. Het was een instapmodel met de intentie om te kijken hoe het beviel om later evt. uit te breiden. Kan nu al wel zeggen dat die dag komen gaat.
Heb nu echter eerst mijn handen vol aan de zeewaterbak.
 
Ong. 35x25x30 cm. Weet dat het klein is vandaar dat ik er in eerste instantie alleen garnalen en Boraras in had. Het was een instapmodel met de intentie om te kijken hoe het beviel om later evt. uit te breiden. Kan nu al wel zeggen dat die dag komen gaat.
Heb nu echter eerst mijn handen vol aan de zeewaterbak.
Dat is de zelfde grote als ik heb, ik lees even mee , ik ben nieuw in de aquarium wereld.
Maar ben benieuwd naar de reacties.
 
Welkom op het AF
 

Terug
Bovenaan