Hoeveel voeren


CheAad

Well-known member
Lid geworden
3 april 2017
Berichten
76
Leeftijd
32
Hele simpele vraag eigenlijk. In het verleden had ik bij mijn oude bak nogal eens last van baardalg en ben ik een beetje huiverig voor de hoeveelheid voer die ik moet geven.
Momenteel heb ik in mijn bak 3 jonge Apistogramma Borelli en 10 Gymnocorymbus Ternetzi, stuk of 40/50 mini japonica (Caridina?), 10 Asolene Spixii en jaarvoorraad poelslakken.
Nu ben ik begonnen met voeren van 1/3e blokje diepvries voer per dag.
Zit een beetje te twijfelen of ik naar een half blokje moet gaan.
Misschien dat jullie mij jullie voerhoeveelheid per vis kunnen vertellen, zodat ik zelf een beetje een beeld en richtlijn kan maken voor mezelf.
 
Als ze dat in een paar minuten opeten dan is het goed. Beetje uitproberen denk ik.
 
Beetje lastig wel, de Borellies hebben nog een beetje plankenkoorts en zwarte tetra's zijn sowieso vreetzakken.
Misschien scheelt het ook wel dat ik dit keer redelijk veel lagere dieren heb die eventuele kliekjes nog meepakken.
 
Wat voor soort of soorten diepvriesblokjes geef je? Er kan aardig verschil zitten in het watergehalte. Ik voer bijvoorbeeld zelf veel muggenlarven; die bestaan voor iets van 90% uit water. Daar durf ik dan ook wel veel van te voeren, ik kijk niet op een blokje meer of minder (+- 20 middelgrote vissen).

Prima als de buikjes dan even wat voller zijn. Bij droogvoer, wat veel geconcentreerder is en nog kan gaan uitzetten, zou ik dat dan weer niet doen.
 
Zeker de ternetzi's zijn, zoals je zelf al aangeeft, vreetzakken.
ik denk dat die vissen alleen al met gemak 1 blokje wegwerken.
Maar vooral even uitproberen.

kijk wat ze in een paar minuten op kunnen, maar kijk inderdaad ook even goed of de borelli's inderdaad aan het voer komen of dat de ternetzi's alles al op hebben voordat ze een kans hebben.
 
Bedankt voor de tips, komende dagen maar een beetje uitproberen.
Ik heb de diepvries mix, dus ik probeer dagelijks af te wisselen. Ga ik het even in de gaten houden per voer soort. Kan me wel voorstellen dat je van bijv waterluis iets minder hoeft te voeren gezien de kwantiteit aan organisme die in 1 blokje past ten opzichte van bijv. muggenlarven.
 

Terug
Bovenaan