Hoeveel voer moet ik geven? Voor ik te veel of te weinig?


D

Doppeke

Guest
Hallo iedereen,

Doppeke weer...

Ik lees altijd maar dat je moet oppassen dat je niet te veel mag voeren. Maar ik lees nergens exacte hoeveelheden...

Wat ik nu doe:

1/3 blokje diepvries rode muggenlarf
1/3 blokje artemia diepvries

Dit voor mijn Betta (die nauwelijks 10 muggenlarfjes eet en g��n artemia, spuugt ie gewoon terug uit) en men 3 dwergklauwkikkertjes. De garnaaltjes eten mee van wat op de bodem ligt en af en toe gooi ik wat granulaat Shrimp Natural in (een paar maar).

Is dit nu te veel/goed/weinig?

Men kikkertjes zijn erg mager dus ik zorg ervoor dat er genoeg op de bodem ligt dat ze dit 's nachts kunnen opeten want overdag eten ze nauwelijks, of ik moest het voor hun neus geven.

Als ik 's morgens kijk is zo goed als alles van de bodem af. Als er nog moest over zijn hevel ik dit af dat het niet rot.

Heb trouwens ook Tetra Betta, geef ik h��l klein beetje 's morgens.

Groetjes
Doppeke
 
Ik denk dat het wel goed is zo, maar dat is mijn mening, ik weet niet of anderen er anders over denken
 
Ludger zei:
Lijkt me wel goed, maar als de kikkers te mager zijn zou ik toch maar wat meer voeren.

Ja, lijkt me ook een goed idee, de stakkertjes zijn 3 a 4mm dik ocharme. Een keer meer in de dag en gericht voeren misschien wel beter. En dan 's nachts hetgene ze nu ook krijgen.

Ik durfde niet zo goed meer te geven omdat ze zich dan misschien te vol eten van de grote honger met alle miserie vandien.

Groetjes
Doppeke
 
Als ze erg mager zijn dan denk ik dat je niet genoeg voert. Ik zou dus meer gericht gaan voeren, met name voor de kikkers. Om de garnalen hoef je je niet zo druk te maken. Of verspreid het voor ook overdag en inderdaad 's avonds. En veel varieren zou ik zeggen.
Geef ze ook eens bijvoorbeeld regenwormen.
 
Zo snel eten ze zich niet te vol hoor.
Gaan ze vast niet dood aan toch? Of zit ik er nu naast :p. Bij goudvissen zeggen ze ook altijd dat die zich dood kunnen eten, wat ook een fabeltje is.

Gewoon even lekker voeren zodat ze dr weer mooi gezond uitzien.
 
visstisck zei:
Als ze erg mager zijn dan denk ik dat je niet genoeg voert. Ik zou dus meer gericht gaan voeren, met name voor de kikkers.

Hoi Visstisck,

Ik had de kikkertjes nog maar een paar dagen van iemand overgenomen. Daar waar ze zaten blijkbaar heel weinig voer gekregen of kunnen eten.

Ze hebben nu na het eten 's avonds een mooi klein bol buikje. Gericht voeren hoeft niet meer want ze zitten nu i.p.v. verstopt bij de nieuwe Cory's. Ze gaan en staan waar de Cory's heengaan en eten gezellig mee met hen. Helemaal top!

Groetjes
Doppeke
 

Terug
Bovenaan