Hoeveel kilo stenen?


Ben je toch zelf bij.

Die stenen bij mij zullen ook wel tegen het glas leunen.
Maar de kracht is omlaag,niet opzij.
Maar die kracht is nooit zo groot,dat het glas breekt.
Je Legt ze in de bak,en voel zelf wel,of hij om wilt.
Is de basis goed, kan je blijven stapelen.
 
87fF9lLf2kNSfhM9F5ed3hqxECL5wDDi.jpeg
Oude foto,maar je ziet het wel.
 
Je kan natuurlijk je best doen om de stenen van het glas weg te houden bij het stapelen. Ik moet zeggen dat in de praktijk weleens een steen kan verschuiven en zo tegen het glas kan aankomen. Ik heb ook een stapeltje in mn Multi bak en die kleine vissen krijgen soms op de een of andere wijze er toch een steen af die dan opeens anders ligt.
Dat kan tegen het raam aankomen, maar zo n steen zal niet echt een drukpunt zijn vermoedt ik.
Ik heb er geen hele dikke keien in dus.

Een drukpunt hoeft opzich geen probleem te zijn denk ik, mits het maar binnen bepaalde grenzen blijft.
 
Is het niet ook al een stukje bescherming als er een simpel achterwandje in zit? Er zijn dunne wandjes voor 2 tientjes verkrijgbaar. Als schrapen een probleem zou kunnen vormen zou je deze nog kunnen insmeren met wat epoxy?

Ik denk dan aan de wand zoals Mondeo hem heeft gemaakt in zijn Rio 300.

~ Ivo
 
WAt al tegen het glas zit,kan nooit verder.

DE meeste problemen zijn er niet.
Die worden geschapen.
 
Ik doe er gewoon voor de zekerheid toch een stukje vijverfolie achter.
 
Bertus zei:
WAt al tegen het glas zit,kan nooit verder.

DE meeste problemen zijn er niet.
Die worden geschapen.

Ben het met Bertus eens ivm de drukpunten.
Alleen als TS hierdoor geen goed gevoel heeft vind ik dat het alleen al om zijn goede nachtrust de drukpunten kan vermijden.
Maar een must is het niet.
Ikzelf heb bijna 400 kg leisteen in mijn bak zitten, ook hier ligt er alleen bescherming onderaan, en niet achteraan.
 
Dat het bij julie "oude rotten" nog nooit is misgegaan wil niet zeggen dat het risico niet aanwezig is natuurlijk.
Door de combinatie van glas met waterdruk en stenen is het helemaal niet gek om extra voorzichtig te zijn want er zijn zeker gevallen dat het wel is misgegaan.
Een kennis van me richt nu ongeveer zo'n 30 jaar zeewaterbakken in voor zichzelf en andere mensen en kan hier over meepraten want heeft al een paar keer net de pech gehad dat er een stuk levend steen precies net ff te hard het zwakste plek op het glas raakte met alle gevolgen van dien.

Bertus zei:
DE meeste problemen zijn er niet.
Die worden geschapen.

Extra voorzichtig zijn al is het in jouw ogen overdreven is echt geen probleem volgens mij...
 
Seabait zei:
Dat het bij julie "oude rotten" nog nooit is misgegaan wil niet zeggen dat het risico niet aanwezig is natuurlijk.
Door de combinatie van glas met waterdruk en stenen is het helemaal niet gek om extra voorzichtig te zijn want er zijn zeker gevallen dat het wel is misgegaan.
Een kennis van me richt nu ongeveer zo'n 30 jaar zeewaterbakken in voor zichzelf en andere mensen en kan hier over meepraten want heeft al een paar keer net de pech gehad dat er een stuk levend steen precies net ff te hard het zwakste plek op het glas raakte met alle gevolgen van dien.

Bertus zei:
DE meeste problemen zijn er niet.
Die worden geschapen.

Extra voorzichtig zijn al is het in jouw ogen overdreven is echt geen probleem volgens mij...

Maar dat is met alles zo, hoeveel trekken hun stekkers uit het stopcontact als ze met hun handen in het water gaan en dit ivm het gevaar van elektriciteit?
Hoeveel mensen wassen hun handen goed met zeep of ontsmettingsmiddel als ze in de bak hebben gezeten en dit imv bv. wondjes aan de handen?

En nogmaals, het is geen "moeten" om niet te voorzichtig te zijn,
alleen de drukpunten aan de zijkanten zijn eigenlijk van geen tel.
Hoeveel keer heeft jou kennis glasbreuk gehad van een zijruit?
Komt nog bij dat men bij een zeebak eerst voor een groot deel vult met water om nadien de bak te vullen met stenen, terwijl dit hier in deze zoetwaterbakken juist andersom is ;)
Voor hetzelfde geld valt alles naar voren en heb je een breuk in je voorste ruit.
Alle gevaar vermijden kan men nooit voor de volle 100%

Langs de andere kant, waarom deze discussie? TS heeft al aangegeven dat hij stukjes tussen de stenen en het glas gaat aanbrengen.
Dus zijn we enkel wat aan het zeveren tegen elkaar,
ook ik ja ;)
 
Langs de andere kant, waarom deze discussie? TS heeft al aangegeven dat hij stukjes tussen de stenen en het glas gaat aanbrengen.
Dus zijn we enkel wat aan het zeveren tegen elkaar, !!inderdaad.
!!Hij kan ook een placematje nemen,3 mm. Dat is zekerheid.
 
Bertus je kan iemand anders z'n tekst ook quoten hoor,dat scheelt een hoop geze... getyp! ;)
 
Heb ik ook gedaan,gekopieerd. en plakken. zo.
Bertus je kan iemand anders z'n tekst ook quoten hoor,dat scheelt een hoop geze... getyp!

Anders,krijg je de Hele tekst weer,nu 2 alinea,s.
 
Is wat duidelijker bedoel ik ;)
De rest kan je weghalen.
 
we raken zo wel ontopic,he. ;)
Bijvoegen,weghalen. :stars:

Net het raadsel opgelost. :thumbs:
Kost ook energie. ;)
 
Nog even 1 vraagje... :)

De bak is nu leeg en ik ga een plaat piepschuim halen straks.

Ik ben net al op de fiets geweest maar een plaat van 100x50cm lijkt mij niet zo lekker fietsen ;)

Ik heb de keuze uit 1, 2 en 5 cm dikte, 5 wordt het sowieso niet.

Welke moet ik nemen? 1 of 2 cm dik?
 
2cm lijkt me voldoende dik :)
je kan een scherp mes mee nemen of vragen dat ze het in twee willen snijden in de winkel.
Maakt niet uit dat het stuk in zijn geheel is of bv. in 4 stukken.
Ikzelf heb hier ook enkele stukken erin zitten en niet 1 geheel ;)
 
Bedankt, dan neem ik de 2cm mee :)
 
Zometeen even opruimen :p ;
157596nilo1804_0_82_img_1737.jpg


1 zonder flits, de rest met;

979827nilo1804_0_82_img_1732.jpg

571729nilo1804_0_82_img_1733.jpg

846848nilo1804_0_82_img_1734.jpg

995469nilo1804_0_82_img_1735.jpg


Zal ik er (als de stenen erin liggen en de plaat op maat is) nog een vuilniszak om doen?
 

Terug
Bovenaan