Hoeveel guppen in een Juwel Rio 125?


als je aan een planten bak helemaal niets zou doen, geen water verversen, geen Co2 toevoegen, geen vissen, geen extra zuurstof, en alleen een grindbodem.
Dan komt het ook niet goed toch ?
 
het is voor mij nu alleen maar genieten van mijn beide bakken.
De rode planten bak gaat goed.
en
De groene planten bak gaat goed.
Geen uitval van guppen of andere bewoners.
En het grind in beide bakken is mooi wit met weinig vervuiling...
 
Vraagje: Wat voor voer gebruiken jullie voor de guppen?
ik gebruik zelf vlokvoer en voertabletten.
En hoe vaak voeren jullie per week?
 
Kunnen botia's met guppen en baby guppen samen in 1 bak?
ik heb weer eens last van rode posthoorn slakken.
 
en ontstaan rode posthoorn slakjes ook uit voer ?
(zoals een zaadje een plant word...)
 
zeker geen vissen erin zetten om het gevolg op te lossen.
maar kunnen botia's wel samen met guppen?

in het verre verleden had ik botia's en die aten mijn slakjes wel op... (maar dan nog niet samen met guppen)
 
maar kunnen botia's wel samen met guppen?

in het verre verleden had ik botia's en die aten mijn slakjes wel op... (maar dan nog niet samen met guppen)

Sorry, ik weet het antwoord wel maar ga hier niet op in, om de reden dat ik absoluut tegen ben dat je dieren houdt enkel om een gevolg als dit op te lossen.
Vermijd in dit geval de oorzaak(teveel voederen) en schep teveel aan slakken eruit (of gooi er een stukje komkommer erin)en houdt dit bij.
 
elke maand schep ik er totaal wel 40 slakken en slakjes uit.
ik zal dus vanaf nu minder gaan voeren. kijken of het helpt.
ik voer nu 1x per dag.
 
Je vissen net zoveel voederen dat ze op een drietal minuten opeten, overschot is dan enkel voor de slakken.
Als er voer op de bodem valt ligt dit tussen je zand/kiezel en hebben je slakken extra te eten, en het is zoals overal in het dierenrijk, overschot van voer geeft een babyboom. ;)
 
als ik een voer tablet aan het raam plak zijn ze daar wel een half uur mee bezig om die weg te eten.
en verder voer ik soms vlokvoer, maar dat hebben ze binnen 2 min wel op.
 
Zolang er geen voer tussen het grind komt en blijft liggen is er niet veel aan de hand maar anders kun je misschien beter die tabletten niet voeren als je denkt dat dit veel afval veroorzaakt. Zo n tablet aan het raam wegeten duurt ook langer dan vlokvoer schat ik zo in.
Wat zo n tablet aan vuil veroorzaakt kun jij het beste inschatten denk ik.
 
van een hele tablet valt weinig naar de bodem, ze eten er goed van en de baby's eten het zweef voer op.
ik doe het nu om de dag.
1 dag tablet op het raam plakken
en
de andere dag vlok voer wat ze binnen 2 minuten op hebben.
daarna weer 1 tablet. enzo...
 
Dan is er niks aan de hand hoor. Ik geef hier de algentabletten ook en dan kan het ook vrij lang duren voordat deze op is maar ja het gaat erom dat ze op komen en niet allemaal vuil achterlaten.
 
deze JBL Novo Fect tabletten eten ze helemaal weg. en als ik voer zie dwarrelen komen de baby guppen erop af.
 
Maar de oorzaak van te veel slakken is dus Te Veel voeren begrijp ik...
 
Kleine botia s kan ook denken ik,ik heb sidhimunkies,leuke visjes die klein blijven en slakken eten
 
Dat weet ik niet fris, die botia s zwemmen vooral over de bodem,denken niet dat ze uw guppen gaan opeten,er kan wel altijd eentje verdwijnen hè.
 
ja maar dat moet ik wel zeker weten. anders heb ik er nog niets aan.
 
Maar de oorzaak van te veel slakken is dus Te Veel voeren begrijp ik...

Vaak wel mede de oorzaak maar organisch afval eten ze ook;). Ik voer bij de garnalen niet overmatig en 2-3x per week maar dar krijg ik toch veel jonge slakken nog. De ene soort kweekt ook sneller dan de andere soort.
 
mijn waterwaardes van gisteren...
ik vind ze wel oke. Wat vinden jullie?

test 14 feb. 2017.JPG
 
zal ik helena slakken toevoegen, tegen mijn rode posthoorn slakjes?
 

Terug
Bovenaan