Hoeveel bellen CO2 per minuut en vraag over magneetventiel...


De je maandelijks (dacht ik) moet calibreren..
En heb je weer een onderdeel dat stuk kan gaan of voor problemen kan zorgen
En daarom sturen we ook de verlichting aan voor mooie overgangen, vullen het aquarium automatisch en wat nog niet meer. Het kan allemaal stuk gaan. Als je daar bang voor bent? Je fiets en je auto kunnen ook stuk gaan net zoals alle techniek om je heen. Blijft er niet veel over als je alles wat stuk kan gaan niet moet gebruiken.
 
En daarom sturen we ook de verlichting aan voor mooie overgangen, vullen het aquarium automatisch en wat nog niet meer. Het kan allemaal stuk gaan. Als je daar bang voor bent? Je fiets en je auto kunnen ook stuk gaan net zoals alle techniek om je heen. Blijft er niet veel over als je alles wat stuk kan gaan niet moet gebruiken.
Jah me fiets is ook geavanceerder dan gewenst...
Maargoed alles kan idd kapot
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hier ben ik weer! Deze week eindelijk naar de aquariumzaak geweest met mijn CO2 fles. Bleek dat de fles nog helemaal vol zat! Erg vreemd aangezien de drukregelaar aangaf dat de fles al leeg was... Toen maar weer naar huis gegaan en de fles opnieuw aangesloten. Nu doet het CO2 systeem het prima! Ik weet nog niet precies waardoor het kwam dat hij leeg leek te zijn... Ik heb de bellen nu op 42 per minuut gezet en de CO2 indicator geeft nu een groene kleur aan! Dus alles lijkt nu goed te gaan :D.

Heb nu helaas wel problemen met bruine algen. Ik merkte dat de planten aan de onderkant flink aan het smelten waren... Weet iemand hoe dat te voorkomen is? Want waarschijnlijk is dat een van de redenen dat de bruine algen zijn ontstaan. Hopelijk gaan de planten nu weer wat beter aangezien het CO2 systeem weer aanstaat. Heb de gesmolten delen zo veel mogelijk uit de bak gehaald en ben van plan later in de maand garnalen toe te voegen, zodat deze een beetje kunnen helpen met de bruine algen weghouden.
 
Water in een bellenteller verdampt wel eens, niks raars aan.

Zou persoonlijk wel je slangen iets verder op je bellenteller en diffusor drukken, dit is erg minimaal zo..

Maar als 500gr in 1,5 week red ik wel.. op mijn grote bak wel te verstaan..
Op die 35L van jou is het pittig rap gegaan, ik doe nu gemiddeld 10kg per 4 maanden op 200x70x70 met bioloog en een kh van 6
Check je o ring even van je regelaar eens.
De mijne was ook niet goed meer.
Cilinder van 90 gram erdoorheen gejast in drie dagen.
Bleek de oring te zijn
 

Terug
Bovenaan