Hoelang wachten met aquasilicone ? Lekke bak


Nekko

Well-known member
Lid geworden
26 oktober 2015
Berichten
3,146
Locatie
Rotterdam
Goede dag mijn grote aquarium begon gister te lekken. Eerst druppels en toen emmers met water. ik had een hartverzaking maar gelukkig bleek alleen de invoer van de sump kapot en niet de bak zelf. Nu heb ik het vandaag schoon gemaakt en weer gekit. Op de bus staat 24 uur mr online zag ik 7 dagen staan.

en na wat meer onderzoek zag ik dat iedereen wat verschillende meningen hierover heeft op het forum.

ik wil graag zo snel mogelijk de sump laten draaien Ivm de vissen die nu in een bak zitten zonder filter. Echter moet het natuurlijk ook niet los gaan laten ( de kit). Anders heb ik nog een keer wat emmers water over de vloer.

wat zouden jullie aanraden kwa wachttijd voor aquasilicone kit?
 
Ligt eraan wat precies gekit is en hoeveel waterdruk erop staat.
Voor een heel aquarium inderdaad een week.
Maar kleine glas stukjes al de volgende dag.
Het is mij niet helemaal duidelijk wat je nu precies hebt geplakt.
Foto helpt
 
Is het met aquariumkit niet meestal aanraak-droog na 24 uur, uitharden een dag per mm kit, ongeveer een week?

Dat ivm met kracht en met stoffen die nog vrijkomen uit de kit zolang deze niet volledig is uitgehard.

Dat meen ik me te herinneren van het aquarium dat wij hebben laten maken.
 
Meestal is het na 24hr wel droog, dat betekend dat je het kunt aanraken. Voordat het helemaal uitgehard is duurt meestal wel een paar dagen. Droog betekend dat het bovenste laagje hard is, maar dat het materiaal daar onder dat nog niet is. Ook kunnen er dan nog dampen uit komen die giftig kunnen zijn voor je vissen. Een week wachten zou veilig moeten zijn, ik zou voor het vullen de gekitte naden ook nog een keer goed schoonmaken maar weet niet of dat echt iets toe voegt (geeft mij een beter gevoel..).
 
Een foto laat niet zoveel zien sinds er nu allemaal dingen over heen geplakt Zijn.

ik ga het in woorden proberen, er zit een gat in de bak waar de sump invoer zit. aan dit gat zat een tuinslang verbinding gekit. De tuinslang verbinding ,voor de invoer van de sump, was eraf gevallen waardoor het water uit de bak niet de sump in werd geleid maar de woonkamer.

maar een week wachten is dus zeker aan te raden. Dus dat ga ik dan maar doen. Bedankt voor het advies.
 
  • Leuk
Waarderingen: B94

Terug
Bovenaan