Hoelang indraaien.


G

Guppenhouderr

Guest
Hallo allemaal.

Ik heb een vraag wat betreft het indraaien van een aquarium. Mijn aquarium draait nu 1.5 week. Op sommige plekken lees ik dat ik 3 weken moet wachten met vissen op andere plekken 4 weken en ik heb ook gelezen dat sommige mensen er na 1 week al guppen in doen zodat hij makkelijker indraait. Wat klopt? Want ik weet niet zo goed wat t geloven. Kan je er echt al zo snel guppen in doen? Ik heb momenteel wel guppen zitten die thuis gekweekt zijn dus ik zou er al guppen in kunnen doen eventueel. Alvast bedankt.
 
Ik hou meestal 4 weken aan maar je kan het wat bespoedigen door een klein beetje voer te verkruimelen. Dat komt op hetzelfde neer eigenlijk als een vis toevoegen die ook voor belasting zorgt zodat de baccies te eten hebben. Maar zelf doe ik dat niet want als je toch een nitrietpiek krijgt dan is die vis daar de dupe van. Deze piek zie je vak in week of 3 opkomen.
 
Heb zelf op diverse manieren een bak opgestart, alle keren goed afgegaan.

maar 3-4 weken wachten is wel het veiligst.
 
Het kan inderdaad op verschillende manieren en sommige mensen enten de bak met een ingedraaide spons. Iedereen heeft zo zijn eigen methode denk ik.
 
Oké, toen ik de baby guppen ging halen wist ik amper iets over vissen. En heb ze toen dus in een niet omgedraaide bak gedaan. Ze hebben het allemaal overleefd toen dus nu waarschijnlijk ook. Maar ik wil ze uiteraard onnodig leed besparen. Dus denken jullie dat het ten koste van de vissen zou gaan als ik ze er nu al in doe?
 
Oké, toen ik de baby guppen ging halen wist ik amper iets over vissen. En heb ze toen dus in een niet omgedraaide bak gedaan.

Maar goed ook dat je de bak niet hebt omgedraaid, blijft namelijk niet veel water inzitten dan :D
Neehoor grapje :)

Maar ik wil ze uiteraard onnodig leed besparen. Dus denken jullie dat het ten koste van de vissen zou gaan als ik ze er nu al in doe?

Wij kunnen moeilijk voor jou bepalen wat te doen, stel ik zeg "doe ze er nu maar in" en over een paar dagen zijn ze dood... dan heb ik t gedaan :rolleyes:
 
TJa daar heb je een goed punt. Maar aangezien dit mijn eerste aquarium is dacht ik ik vraag het toch even.
 
Wachten is nooit het leukste maar wel het verstandigste in dit geval;)
 
TJa daar heb je een goed punt. Maar aangezien dit mijn eerste aquarium is dacht ik ik vraag het toch even.
Goed bezig! Beter even vragen dan zo maar starten. Wellicht al enig idee wat je wil tgaan houden? OF blijft het bij guppen?
 
Ik Ben nog niet helemaal Zeker maar in order geval ga ik beginnen met guppen en platys. Omdat ik ze leuk vind en het niet te moeilijk vissen zijn om te beginnen. En nog wat algeneters denk ik.
 
Ik Ben nog niet helemaal Zeker maar in order geval ga ik beginnen met guppen en platys. Omdat ik ze leuk vind en het niet te moeilijk vissen zijn om te beginnen. En nog wat algeneters denk ik.
In welk formaat bak? Want wellicht is he tdan verstandig er wat vissen bij te houden die je van wat jonge vissen af helpen. Anders zit je met deze levendbarenden heel snel aan een hele volle bak
 
In welk formaat bak? Want wellicht is he tdan verstandig er wat vissen bij te houden die je van wat jonge vissen af helpen. Anders zit je met deze levendbarenden heel snel aan een hele volle bak
Het is een bak van 110 liter. Jonge vissen zijn niet erg want ik heb een kouseband slang en die eten vis dus dat is gratis voer:thumbs:. Maar toch is het misschien een goed idee. Wat voor vissen die kleintjes eten zouden hierin kunnen?
 

Terug
Bovenaan