Hoe ziet jou ideale, (low-tech) ongefilterd, aquarium er uit?


Eco Creations

Well-known member
Lid geworden
23 maart 2018
Berichten
845
Leeftijd
35
Locatie
Heerlen
Ik ben momenteel bezig met een nieuw artikel over de (on)mogelijkheden van een aquarium zonder een mechanisch filter (d.w.z. enkel planten als een natuurlijke filter). Ik ben al aquaria tegengekomen met enkel verlichting met prachtige resultaten. Eveneens aquaria met enkel verlichting en een luchtpompje.
Stel dat jij zo'n aquarium zou gaan starten, welke planten en vissen zouden dan je voorkeur hebben? En zou je juist voor een groot of klein aquarium kiezen? Hoe zou jou ideale, (low-tech) ongefilterd, aquarium er uit zien?

P.S.
Als er leden zijn die daadwerkelijk ervaring hebben met zogenaamde 'ongefilterde aquaria' deel dan alsjeblieft je ervaringen hier zodat we ervaringen kunnen uitwisselen. Ik ben erg geïnteresseerd in de opgedane ervaringen en observaties met dergelijke aquaria.
 
Laatst bewerkt:
Als er leden zijn die daadwerkelijk ervaring hebben met zogenaamde 'ongefilterde aquaria' zou je dan met mij contact op willen nemen? Ik ben erg geïnteresseerd in de opgedane ervaringen en observaties met dergelijke aquaria.
Gelet op je topic zou het ook wel leuk zijn als men dit hier wil delen denk ik ;)
 
hier doe ik veel met drijf planten da ga goed samen met lowtech omdat ze je water kwaliteit hoog houden
 

Terug
Bovenaan