Hoe wordt visvoer gemaakt?


Niels B zei:
Mij lijkt trouwens 17 euro voor 72 gram wel erg veel. Ik betaal maar 6 euro voor een potje met 100 ml. En daar doe ik een half jaar mee.

Wat heb je daar dan inzitten? Niels? :D

Dat vertel je niet. ;)

ER is nu ook een Gel raspodish, zoiets , ook zo vreselijk duur.
 
Bertus zei:
Niels B zei:
Mij lijkt trouwens 17 euro voor 72 gram wel erg veel. Ik betaal maar 6 euro voor een potje met 100 ml. En daar doe ik een half jaar mee.

Wat heb je daar dan inzitten? Niels? :D

Dat vertel je niet. ;)

ER is nu ook een Gel raspodish, zoiets , ook zo vreselijk duur.

6 euro voor een potje van 100 ml is veel duurder, maar dan v�����l duurder dan 1 potje van 72 gram voor 17 euro.
Ik vind beiden ook duur, maar er is een h�����l groot verschil tussen gram en ml.
100 ml weegt in het beste geval 15 gram, reken maar uit..............
 
willy99 zei:
Bertus zei:
Niels B zei:
Mij lijkt trouwens 17 euro voor 72 gram wel erg veel. Ik betaal maar 6 euro voor een potje met 100 ml. En daar doe ik een half jaar mee.

Wat heb je daar dan inzitten? Niels? :D

Dat vertel je niet. ;)

ER is nu ook een Gel raspodish, zoiets , ook zo vreselijk duur.

6 euro voor een potje van 100 ml is veel duurder, maar dan v�����l duurder dan 1 potje van 72 gram voor 17 euro.
Ik vind beiden ook duur, maar er is een h�����l groot verschil tussen gram en ml.
100 ml weegt in het beste geval 15 gram, reken maar uit..............

Hangt van het voer af. Bij visvoer wordt daarom altijd de inhoud aangeduid. Er is visvoer wat bij 1 liter nog maar 80gram weegt maar ook visvoer waar 1 liter al 700gram weegt.
 
Ik heb nu geen antwoord op de vraag, maar ik ben nieuw hier.. Hoe kan ik een bericht plaatsen met mijn vraag?

gr.
 
Repashy gelvoer





bottomscratcher3oz_web_weblowres


Repashy Bottom Scratcher



vanaf 84 gram - Speciaal voor vissen �



Prijs � 16,95

Prijs excl. BTW � 14,01
 
Endlerguppen zei:
Ik heb nu geen antwoord op de vraag, maar ik ben nieuw hier.. Hoe kan ik een bericht plaatsen met mijn vraag?

gr.
even voorstellen.

Dan naar ,waar het bij jou vissen over gaat.
 
Bedankt! Weet je toevallig ook hoe je een foto moet invoegen?
 
Ik geef toe dat die honderd milliliter lang geen 100 gram is
 
Ik heb in het begin altijd sera of tetra gehad. Maar naast dat dit duur is vind ik het geen goede kwaliteit. Ik gebruik nu 100% hikari voer en ik ben er erg blij mee. En ja, het kost wat (microwafers, gewone pellets dus, voor 5 euro per 20 gram. En algentabletten, 40g voor 5 euro.) maar ik doe er makkelijk 6-8 maanden mee. En dat wil ik best betalen. Want ik heb eerst de algentabletten van tetra gehad, maar die leken eerder op een rookbom, als ik mijn ancistrus wou voeren, moest ik een extra binnenfilter erbij hangen om het water een beetje doorzichtig te maken. En de pellets zinken gelijk waardoor alle vissen een kans krijgen on te eten, zelfs de Pangio's.


Dus nu voer ik elke dag pellets, 2 keer in de week fijngemalen algentabletten en 3 keer in de week diepvries, wat ik trouwens Super goedkoop vind, want met een blister van 2 euro doe ik er ook makkelijk een paar maanden mee.
 
Coulibaly zei:
C�dric Vleminckx zei:
Ik denk dat ik toch maar naar de vertrouwde LFS ga om mijn visvoer te kopen ;)

Goede keuze. Af en toe vers kan wel. Wil je het elke dag doen, lees je dan in welke groenten of andere bestanddelen pakweg veel nitriet en nitraat bevatten (een hoop dingen, zoals spinazie, bepaalde kolen, venkel, ...). Lees je in hoeveel je dat alsnog mag combineren met andere zaken (bv. nitraatrijk voedsel met vis en schelpdieren combineren zou volgens sommige wetenschappers kankerverwekkend kunnen zijn).

Leer welke andere bestanddelen, naast nitriet en nitraat, schadelijk kunnen zijn op lange termijn.

Leer welk menu je vissen vereisen.

Leer ook hoe lang en hard je alles mag koken. We hebben allemaal de neiging om onze groenten te lang te koken, waardoor je alle goede mineralen gewoon kapot kookt. Te kort is ook weer niet goed omwille van bacteri�le infecties.

En als je al die moeite niet wil doen, ik in ieder geval niet, dan ben je v��l beter af met voedsel van de professioneel.

Ok�, bedankt voor de tips!
 
Waarom zo moeilijk ,als het boven al staat. Foto,s.
 
Ja, maar een beetje uitleg kan soms geen kwaad en als het niet nodig is dan hoeft de TS het natuurlijk niet te lezen ;).
 
O, gaan we ze in de watten leggen? :D
 
Zal ik eerst nieuwe pakken moeten bestellen, wat ik nu nog heb, heb ik voor de laterietbolletjes nodig. :thumbs:
Om af te dempen ,tegen schudden. :juggle:
Kijken of de LFS nog wat heeft. :thumbs:

Ik leg er genoeg in de witte watten ,hoor. ;(

Soms ook in kokosvezels, maar dat zeg ik dan niet,waar dat voor gebruikt werd. ;)
Merkten ze vanzelf wel. :foto:


Wie het wel weet ,mag het zeggen. :deal:
 
Bertus zei:
Soms ook in kokosvezels, maar dat zeg ik dan niet,waar dat voor gebruikt werd. ;)
Merkten ze vanzelf wel. :foto:


Wie het wel weet ,mag het zeggen. :deal:
Fijn spul voor vogelnesten......
 

Terug
Bovenaan