Hoe snel groeien maanvis larven

X

Xcelinex8

Guest
hoi allemaal,

Mijn maanvis koppel legt geregeld eitjes. Nou liet ik altijd natuur zijn gang gaan en bleef er nooit wat over. De laatste keer dat ze eitjes gelegd hebben. Heb ik toen de eitjes uitkwamen ze bijgevoerd. Na twee weken zijn er nu nog twee over. Deze zwemmen rond en worden twee keer per dag gevoerd. Alleen het ding is, voor mijn gevoel groeien ze niet.....
aangezien ik nog nooit zover ben gekomen vraag ik mij af hoelang het duurt voordat ze echt zichtbaar groter worden. Ze zijn nu ongeveer vier weken oud(geteld vanaf dat de eitjes afgezet werden door het koppel) of dat er misschien iets niet klopt? Omdat het koppel de kleine goed beschremen is het namelijk lastig om het aquarium schoon te houden zonder dat ze zich vel verdedigen en hierdoor stres krijgen. Daarom doe ik dit helaas bijna niet, sinds ze een nestje gemaakt hadden.
 
Hier onder een foto van een maanvisje van 1 maand oud die ik heb rondzemmen.

1 maand.JPG
 
Wauw die is al een stuk groter dan die van mij. nu schelen ze twee weken. maar ik geloof niet dat die van mij binnen twee weken zo hard gaan groeien. Hoe zou het kunnen komen dat die van mij zo klein blijven? Ik ben ze namelijk nog meerdere keren op een dag aan het zoeken omdat ze zo klein blijven en hierdoor lastig te vinden.
 
Wauw die is al een stuk groter dan die van mij. nu schelen ze twee weken. maar ik geloof niet dat die van mij binnen twee weken zo hard gaan groeien. Hoe zou het kunnen komen dat die van mij zo klein blijven? Ik ben ze namelijk nog meerdere keren op een dag aan het zoeken omdat ze zo klein blijven en hierdoor lastig te vinden.
Ze moeten voor optimale groei 5-6 keer per dag worden gevoerd, en er moet heel veel worden ververst. 2 keer 50% per week wordt volgens mij aangeraden.
 
Mijn Rio Nanay's van +/-10 maanden oud zijn nu zo'n 20-25cm hoog. Ze moeten wel de ruimte en de voeding hebben om dat te bereiken. Bij mij krijgen ze 4x per dag granulaat en 1x per dag diepvries artemia.
 
Wauw die is al een stuk groter dan die van mij. nu schelen ze twee weken. maar ik geloof niet dat die van mij binnen twee weken zo hard gaan groeien. Hoe zou het kunnen komen dat die van mij zo klein blijven? Ik ben ze namelijk nog meerdere keren op een dag aan het zoeken omdat ze zo klein blijven en hierdoor lastig te vinden.
door dit:
Omdat het koppel de kleine goed beschremen is het namelijk lastig om het aquarium schoon te houden zonder dat ze zich vel verdedigen en hierdoor stres krijgen. Daarom doe ik dit helaas bijna niet, sinds ze een nestje gemaakt hadden.

Je moet echt heel veel verversen, dan gaan ze groeien
 
In 2 weken gaan ze heel snel veranderen qua vorm en grootte.
Ik ben geen ervaren kweker maar als je 2 jonkies bij de ouders hebt zitten, hebben ze ook een aanzienlijke hoeveelheid water tot hun beschikking.
Denk dan ook dat water verversen in jou geval niet zo belangrijk is.
 
Terug
Bovenaan