Hoe planten per post versturen?


C

Canon

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb erg veel Hydrocleys Nymphoides.
Je lees nog wel eens dat er vraag naar is, dus lijkt me goed om anderen er blij mee te maken.

Hoe verstuur je die planten, in welk doosje?
€6,- verzendkosten zijn een beetje veel voor bijvoorbeeld 3 plantjes.

Dus liever doe ik er een paar postzegels op, maar ze moeten natuurlijk wel heel blijven.

Heeft iemand hier ervaring mee??


Groeten,

Canon
 
In België kan je pakjes verzenden met max dikte 30mm en afmetingen van A4 blad 2 zegels tot 100gram en 3 zegels tot 350gram. Pak ze goed in en gebruik een stevige doos! Lukt hier al maanden perfect!
 
Ik heb er behoorlijk wat ervaring mee, ik verzend gemiddeld 2x per week en heb nog 0 keer gehad dat ze verkeerd aankwamen :)
Hoe ik verzend:
De planten doe ik in keukenpapier, dat maak ik helemaal nat en dan doe ik er weer keukenpapier omheen. Per soort krijgen hun eigen "papier pakketje" dan stapel is het op elkaar en doe ik nog eens nat keukenpapier, dan doe ik alles in een zakje en als het koud ik doe ik het in dubbele zakjes en nog folie plus schuim eromheen. Dat in de envelop en dan ben je klaar met 3postzegels.

Ook verzend ik wel met brievenbus doosjes, die kost meer maar is wel veiliger, ik verzend op de zelfde manier maar dan met een doosje ;)

Ik heb nog nooit gehad dat planten niet goed aankwamen dus...
 
Ik neem een vleesschaaltje en leg er wat nat keukenrol in en daar de planten op en daar weer wat papier nat opleggen en dan huishoudfolie of een plasticzak erom.
 

Terug
Bovenaan