Hoe oud worden geelwangschildpadden?


P

Peggy Sue

Guest
Morgen krijg ik twee geelbuik schildpadden. Ik heb me goed ingelezen en de bak is ingedraaid dus nu is het tijd om ze te kopen. Maar ik kan nergens vinden hoe oud ze ongeveer worden. Iemand een idee? En nog andere tips?
 
Als je niet kan vinden hoe oud ze kunnen worden dan heb je niet goed gezocht. Google maar eens op : geelbuikschildpad leeftijd

Dan zie je voldoende info
 
Mijn geelwangschildpadden zijn 6 jaar oud, en inmiddels moet ik ze al huisvesten in een plasje water van 3900 liter ;)
Ze groeien echt snel
 
ILoveAnimals zei:
Mijn geelwangschildpadden zijn 6 jaar oud, en inmiddels moet ik ze al huisvesten in een plasje water van 3900 liter ;)
Ze groeien echt snel

Dat is me al een hele vijver :D

Daarom is het ook belangrijk dat we de maten van de bak van de TS krijgen. ;)
 
Mijn bak is 100 liter op dit moment maar als ze te groot worden zoeken we weer iets anders. Hoe groot worden ze maximaal? 21 cm toch?
 
De mannetjes worden niet groter dan 21cm, de vrouwtjes daarintegen kunnen een cm of 30 worden.
 
Vergeet ook geen eiland waar ze kunnen zonnen, de temperatuur moet daarop zo rond de 33 graden zijn.
Dat zonnen is zeker nodig voor het verschilden.
Ik gaf mijn volwassen schildpadden (kleinblijvende soorten dat wel maar dat is hetzelfde qua voer) altijd 3 keer in de week eten, op maandag droogvoer, woensdag insecten en de vrijdag mijn zelfgemaakte schildpaddenpudding. Geen gedroogde garnaaltjes uit de winkel, da's brolvoer.
Mijn nakweekjes natuurlijk elke dag.
Een zware externe buitenfilter is ook nodig, een binnenfilter is niet voldoende.
Een van de soorten die ik had was de chrysemys picta dorsalis, kan je qua gedrag wat vergelijken met de geelwangen/buiken.

Dit is een foto van mijn aquarium van hun. je kan dat echt zo leuk maken als je wil.
pictadorsalisaquarium.jpg


Hier zonnen ze op hun zandeiland, altijd mooi om te zien
004-6.jpg


Er stag ook altijd een flink stuk hout uit het water, daar zaten ze ook enorm graag op zoals je ziet en dat is ook mooi in het aquarium. Al de planten waren wel nep want echte eten ze op.
prada-1.jpg


Allemaal eigen foto's ;)
 
Peggy Sue zei:
Mijn bak is 100 liter op dit moment maar als ze te groot worden zoeken we weer iets anders. Hoe groot worden ze maximaal? 21 cm toch?

Als ze volwassen zijn heb je al een biologisch filter nodig van 100 liter ;)

Ik had vroeger 3 roodwangschildpadjes- eh schildPADDEN. Hoeveel mensen er niet zeiden: Ja die hebben wij thuis ook! Maar dat zijn andere hoor, die van ons zijn veeeeel kleiner! :stom:
 

Terug
Bovenaan