Hoe maak je de beste foto van je aquarium


Nigel

Well-known member
Lid geworden
4 juni 2017
Berichten
693
Leeftijd
29
Een Engels gesproken filmpje over hoe je die perfecte foto kan maken van je aquarium. Ik treed niet te veel in details maar geef je tips qua instellingen en techniek. Wilde in eerste instantie geen voice over doen maar toen werd het wel een heel saai en lang filmpje met alleen tekst. Dus niet lachen om mijn Engels :D
 
Leuk mee bezig.

Echter de setup welke jij hier toepast gaat voor veel mensen met een gesloten kap minder makkelijk op, dus dat zou een extra punt van verduidelijking mogen zjn.
Verder staat bijna bij niemand de bak 20cm van de muur. Wat betekent dat voor de setup en hoe kan je er dan toch optimaal mee uit de voeten?
ISO800 als maximum is echt heel erg afhankelijk van het type camera, dus dat zou ik minder "hard" stellen.

Verder is deze setup bedoelt om een totaal plaatje van de bak te nemen, en niet om vissen specifiek te fotograferen, dat is ook nog een punt van aandacht, wat niet heel erg duidelijk naar voren komt, in mijn optiek
 
Leuk mee bezig.

Echter de setup welke jij hier toepast gaat voor veel mensen met een gesloten kap minder makkelijk op, dus dat zou een extra punt van verduidelijking mogen zjn.
Verder staat bijna bij niemand de bak 20cm van de muur. Wat betekent dat voor de setup en hoe kan je er dan toch optimaal mee uit de voeten?
ISO800 als maximum is echt heel erg afhankelijk van het type camera, dus dat zou ik minder "hard" stellen.

Verder is deze setup bedoelt om een totaal plaatje van de bak te nemen, en niet om vissen specifiek te fotograferen, dat is ook nog een punt van aandacht, wat niet heel erg duidelijk naar voren komt, in mijn optiek

Bedankt voor de feedback. Dat waardeer ik! Ik ben zelf geen fotograaf dus helemaal foutloos zal het zeker niet zijn. Ik treed ook niet overal tot in detail toe. Dit is eigenlijk puur de informatie die voor mij heel goed helpt om mooie foto's te schieten (van de hele bak).

Wat betreft de ISO van 800 klopt helemaal. Duurdere camera's kunnen idd makkelijker met een hogere ISO schieten.

Deze video is idd bedoeld voor foto's van de hele bak. Ik zou nog is een video kunnen maken over het fotograferen van bijv. vissen indien hier vraag naar is.

Het is eigenlijk bedoeld voor de aquascapers omdat die meestal mee doen aan wedstrijden en meestal voor een rimless bak kiezen. Er is daarom geen rekening gehouden met een gesloten kap. :sorry:

20 cm van de muur af hoeft niet perse maar kan wel helpen. Een tip voor mensen die serieus hierin zijn en bij een rescape de bak wat naar voren kunnen plaatsen.
 
In de video zit helaas geen eindresultaat hoe de eindfoto er nu werkelijk uit ziet. Dit komt omdat ik hem nog moet inzenden naar de wedstrijden. De wedstrijden hebben liever niet dat je hem van te voren deelt.

Hier een detail shot waar ik externe flitsers en deze instellingen heb gebruikt.
39490425075_055f08fb0c_k.jpg

39490425075_055f08fb0c_k.jpg
detail shot forest scape by nigel aquascaping by Nigel H, on Flickr
 

Terug
Bovenaan