hoe lang blijven aquariumplanten goed onderweg?


S

Spikerwyfke

Guest
Maandag had ik planten besteld, die op dinsdag verzonden zijn.
Ik heb ze nog steeds niet ze liggen op depot in Joure, gisteren ook al en zit voor vandaag wederom niet in de bestelling.
Ik baal daar zo van.
Op de site staat dat ze op zaterdag ook niet bezorgen dus krijg ik volgende week pas mijn planten binnen.
Zou dat veel schade kunnen betekenen voor de kwaliteit van de planten?
Ik had gisteren nog gemaild met aquariumplanten en zij zeggen dat ze ook naar frankrijk sturen en het dan 4 dagen onderweg is en goed blijft maar dit duurt langer en de temperatuur is laag, ook verwachten zij dat het vandaag wel bezorgd zou worden maar hebben ze mijn pakket dus ook vandaag niet meegenomen.
Begrijp wel dat ze achter liggen met bezorgen vanwege weer maar is wel enorm balen.
 
Zou jij met vorst planten bezorgen.?

Alles is toch opgeschoven.
Ook de post,he.
Krijg jij morgen binnen,let maar op.
 
Dat hoop ik wel, ze werken niet op zaterdag anders maar hopelijk nu dan wel om in te halen.
 
Spikerwyfke zei:
Maandag had ik planten besteld, die op dinsdag verzonden zijn.
Ik heb ze nog steeds niet ze liggen op depot in Joure, gisteren ook al en zit voor vandaag wederom niet in de bestelling.
Ik baal daar zo van.
Op de site staat dat ze op zaterdag ook niet bezorgen dus krijg ik volgende week pas mijn planten binnen.
Zou dat veel schade kunnen betekenen voor de kwaliteit van de planten?
Ik had gisteren nog gemaild met aquariumplanten en zij zeggen dat ze ook naar frankrijk sturen en het dan 4 dagen onderweg is en goed blijft maar dit duurt langer en de temperatuur is laag, ook verwachten zij dat het vandaag wel bezorgd zou worden maar hebben ze mijn pakket dus ook vandaag niet meegenomen.
Begrijp wel dat ze achter liggen met bezorgen vanwege weer maar is wel enorm balen.

De koude kunnen ze wel even aan. Bij de kwekers staan die doorgaans ook in vrij koude ruimtes.

Zolang ze mild vochtig blijven kunnen ze wel wat hebben. Ik meen mij te herinneren dat een plantenboer me eens heeft gezegd dat ze een transport van 5 a 7 dagen doorgaans wel overleven. Wellicht niet elke plant, maar wel het gros.

Laat achteraf eens weten of jouw planten het hebben gehaald? Altijd interessant om de praatjes aan de praktijk te toetsen.
 
Bertus zei:
Waar is mijn pakket?

Nieuwe levering - Klant worden bij DPD - Over DPD - ...
www.dpd.com/nl/home/verzenden/verzend...

Bertus, ik weet waar mijn pakket is, staat nu 2 dagen in Joure.


Coulibaly zei:
De koude kunnen ze wel even aan. Bij de kwekers staan die doorgaans ook in vrij koude ruimtes.

Zolang ze mild vochtig blijven kunnen ze wel wat hebben. Ik meen mij te herinneren dat een plantenboer me eens heeft gezegd dat ze een transport van 5 a 7 dagen doorgaans wel overleven. Wellicht niet elke plant, maar wel het gros.

Laat achteraf eens weten of jouw planten het hebben gehaald? Altijd interessant om de praatjes aan de praktijk te toetsen.

Ja is prima hoor, hopelijk gaat het inderdaad goed.
 
Ja dat wel maar mijn vriend is aan het werk op halverwege de route dus dan viel het mee.
Maar heb gebeld of we het zelf konden komen afhalen maar dat kon niet.
 
Ik zou het niet durven zeggen. Ik denk dat het voor de emers gekweekte planten geen probleem zal zijn. Voor de echte waterplanten is het misschien een groter probleem als deze niet nat genoeg blijven. Maar met zekerheid te zeggen is het nooit. We horen het wel als het aankomt :)
 
Dpd of welke pakketbezorger werkt normaal ook op zaterdag.
Lijkt me trouwens logisch dat ze afgelopen week niet op pad zijn geweest bij code rood in het Noorden.
Als je amper bij huis wegkomt zul je met je bestelbus zeker wel de weg op gaan?
Denk het niet.
 
Fozzy zei:
Dpd of welke pakketbezorger werkt normaal ook op zaterdag.
Lijkt me trouwens logisch dat ze afgelopen week niet op pad zijn geweest bij code rood in het Noorden.
Als je amper bij huis wegkomt zul je met je bestelbus zeker wel de weg op gaan?
Denk het niet.

Gekopieerd vanaf website dpd : Wij bezorgen pakketten standaard van maandag tot en met vrijdag.

PostNL pakketdienst werkte wel deze week, zijn hier woensdag nog geweest. maar daar gaat het ook niet om de vraag was hoe de planten overkomen als ze zo lang onderweg zijn.

By the way de wegen zijn weer hartstikke schoon. :)
 
Nou....volgens mij klopt die site niet hoor..

Elders staat..
http://www.logistiek.nl/distributie/nie ... g-10146338

En vd dpd site:
Home Producten & Services Opties Nationaal Saturday delivery
Saturday delivery

Bij DPD kun je je pakketten ook op zaterdag laten afleveren. Deze service is mogelijk voor pakketten naar Nederland, Belgi� en Luxemburg. Hiervoor berekenen wij naar Belgi� en Luxemburg een kleine toeslag.

Als je een pakket op zaterdag geleverd wilt hebben, dan halen wij het op vrijdag bij je op. Kan je pakket op zaterdag niet bezorgd worden omdat de ontvanger niet thuis is? Dan proberen wij het de eerstvolgende werkdag opnieuw.

De voordelen van Saturday delivery op een rij:

Je klant hoeft in zijn doordeweekse planning geen rekening te houden met de pakketbezorging.
Op zaterdag is de kans groter dat je klant thuis is.
Is je klant toch niet aanwezig? Dan bieden we het pakket de volgende werkdag weer aan.
Bezorging op zaterdag is in Nederland niet mogelijk op de Waddeneilanden.
 
Misschien moet daar speciaal om gevraagd worden, de bezorging op zaterdag...
 
Met de zesdaags bezorging speelt DPD in op de grote vraag in de markt om ook buiten de standaard werkdagen te bezorgen. Onder andere door de populariteit van het online winkelen, neemt de vraag naar bezorging buiten de standaard werkdagen steeds verder toe. Uit onderzoek van Delivery Match en Thuisbezorgd.org blijkt dat zeventig procent van de online kopers het belangrijk vindt om op zaterdag of in de avonduren de pakketten bezorgd te krijgen. Dertig procent vindt deze service zelfs zeer belangrijk.

Kijk wat Albert laat zien.
 
Ja had het gelezen maar op hun andere site waar ook de track en trace code staat staat het anders.
 
Ik heb hetzelfde met een pakje via TNT nu. Geen planten hoor maar vanaf dinsdag al onderweg. Wel woensdag getracht af te leveren maar toen waren we niet thuis, Nu is het volgens Track en Trace al 2x sinds gister op het sorteercentrum weer geweest terwijl het al wel is aangeboden. Volgens mij gaat er door de ontstane drukte tgv de ijzel veel mis deze dagen en duurt alles langer.
 
Balen hoor maar over het algemeen is koele lucht beter dan warme.
Afwachten dan,hopelijk komt alles in orde.
 
Bertus en Albert, dit heb ik van een andere site gekopieerd, dit was een reactie op een klacht van een pakket wat ze bij een webwinkel besteld hadden en de volgende dag ( op zaterdag ) bij hun bezorgd zou worden door dpd. :

Bedankt voor je bericht. Standaard bezorgen wij niet op zaterdag. Dit doen wij alleen als de verzender dit aanvraagt. Je verzender heeft geen zaterdaglevering bij ons aangevraagd, daarom is je pakket op zaterdag niet bezorgd.

Dit is een klacht van begin december....

Kleine update :

Gisteren kijken op track en trace en jaaaaa mijn pakket eindelijk in de bestelling en zou tussen 19.26 en 20.26 bezorgd worden, je raad het al nooit iemand geweest.
Als ik nu op de site kijk is het nog steeds onderweg voor uitlevering maar bij predict op de site kan geen informatie over mijn pakket worden gevonden dus kennelijk gewoon in de bestelbus achtergebleven, nu maar hopen op volgende week!

Jammer dat het depot zelf niet een telefoonnummer heeft waar je even kan informeren.
 
Ik had het zelfde probleem man bij de TNT zou eerst wo bezorgt worden nou het is vandaag geworden. We zien wel hoe het loopt.
 
Ja het is inmiddels binnen heb mijn twijfels over 2 vd planten, de fissidens fontanus leek al uitgedroogd en de eichornia diversifolia wordt met de dag grijzer. Rest van de planten was gelukkig wel goed.

12528158_1110929642264756_11388317_n.jpg
 
Ik denk dat ze in dit geval toch een klap zullen hebben gehad en je mag hopen dat de plant nog hersteld en dat je straks de toppen kan herpoten.
 

Terug
Bovenaan