hoe kan je zien of een slak dood is?


Apistogram

Well-known member
Lid geworden
23 november 2015
Berichten
88
Locatie
zwolle
Hallo,

ik heb een kleine appelslak maar de afgelopen dagen heeft ie vrij weinig gedaan.
Daarmee bedoel ik dat ie op een plek op de rug heeft gelegen de hele tijd.
Hij ruikt ook vreemd, is ie misschien dood? :S
 
Als hij vreemd ruikt dan is ie al dood hoor en kun je hem beter verwijderen. Soms lopen slakken enige dagen niet maar als de geur vreemd is dan is dat niet ok.
 
Bedankt voor de snelle reactie!
Moet ik hem dan nu maar weggooien of zo?
 
Als ze dood zijn, stinken ze behoorlijk. Weet niet precies wat je met vreemd bedoeld maar naar mijn mening ruikt een dode appelslak meer dam vreemd ;)
 
Oke ik zal hem maar met een mooie boog de wc in knikkeren ;(
 
Biologist zei:
Als ze dood zijn, stinken ze behoorlijk. Weet niet precies wat je met vreemd bedoeld maar naar mijn mening ruikt een dode appelslak meer dam vreemd ;)

Ik bedoel een geur die je liever niet aan je vlees op je bord hebt zitten :D :D ;).
Maar ja het klopt dat ze flink kunnen stinken :(.
 
Graflucht. Wat ook uit een stinkend vieze sloot komt.
 
in het begin twijfelde ik met appelslakken eenmaal een dode appel geroken te hebben weet je wel of hij dood is of niet had soms slakken die naar "de grond" roken die blijken dus niet dood te zijn als je een graflucht zoals bertus het noemt (hij heeft gelijk hoor) ruikt weet je het verschil wel ook zal je bij een dode slak het afsluitklepje kunnen bewegen dat kan je bij een levende niet die zal het dieper naar binnen trekken.
 

Terug
Bovenaan