Hoe kan ik het beste mij tot nu toe lege Lido 120 bak inrichten


met me ehein buitenfilter zit het nu wel goed. vond alleen in me aquarium kast nog een eheim 100 luchtpomp is dit noodzakelijk voor een aquarium want toen ik mij aquarium binnen kreeg was deze al niet aangesloten?
 
met me ehein buitenfilter zit het nu wel goed. vond alleen in me aquarium kast nog een eheim 100 luchtpomp is dit noodzakelijk voor een aquarium want toen ik mij aquarium binnen kreeg was deze al niet aangesloten?
Nee.

Planten en een licht rimpelend oppervlak zorgen voor voldoende zuurstof in het water.
 
met me ehein buitenfilter zit het nu wel goed. vond alleen in me aquarium kast nog een eheim 100 luchtpomp is dit noodzakelijk voor een aquarium want toen ik mij aquarium binnen kreeg was deze al niet aangesloten?
Luchtpompjes zijn eigenlijk alleen fijn in de zomer als je water te warm wordt dat je vissen naar zuurstof gaan happen. Dan kun je er een luchtpompje inhangen om extra het oppervlak te breken en zorgen voor een snellere zuurstofuitwisseling. De luchtbubbels zelf zorgen namelijk niet voor extra zuurstof. Deze zijn te snel aan het oppervlak om op te lossen.
Let er wel op dat dit ook betekend dat je co2 sneller uit de bak is, wat weer nadelig is voor planten. Vandaar dat afgeraden wordt ze continue te gebruiken
 
103j580.jpg


zo is me aquarium tot nu toe geworden iemand nog tips?
 
Ziet er al keurig en netjes uit menno.:thumbs:
 
Goed bezig! En nou laten groeien maar :)
 
Mooi gedaan! Ben benieuwd naar een update!
 

Terug
Bovenaan