Hoe heet deze vis?


panchax

Well-known member
Lid geworden
18 maart 2009
Berichten
1,372
Locatie
uit het zonnige Zeeland.
Beste mensen,

Ik heb een paar leuke grondeltjes bij, maar weet nog niet in welke bak ze zal plaatsen.
Ik kan hun juiste naam alleen (nog) niet vinden. Het is een Goby soortje (Gobiidae) van zo'n 7/8 cm lang.

De enigste foto die ik op internet vind is deze, hier lijken ze precies op, maar ik zal straks eigen foto's maken als dat nog nodig is..

imagescaca3i8v.jpg


Alvast bedankt.
 
Bertus komop zeg, het is duidelijk dat Panchax heel goed weet waar hij mee bezig is, maar dat alleen de juiste naam nog ontbreekt.

Soms weet je gewoon dat een visje past omdat je de familie kent, maar is de exacte naam lastig te achterhalen en weet de winkelier die al helemaal niet.

~ Ivo
 
Normmal gesproken weet ik wel welke vis ik koop, maar kwam deze toevallig tegen.
Zaten in een bak met meerdere soortgenoten en vele andere kleine visjes, vreedzaam zijn ze wel en volgens de verkoper ook.
Hij kon zelf niet de wetenschappelijke naam geven, alleen Longfin Goby.
Ben ze wel eens eerder tegengekomen , maar kan nu even geen info vinden.
Mochten ze andere waterwaarden nodig hebben, kan ik ze bij iemand anders kwijt en anders een speciaalbakje.

Bertus dat zou ik normaal ook zeggen, maarja ik kon ze niet laten zitten.. :sorry:
 
Tja,dacht gelijk aan Ypoc. en zijn voor bereiding.

Maar, schijnt dat ze uit de Rode zee komen.
 
Bedankt voor de snelle reacties en meedenken.. :)

Botia, daar lijken ze veel op, mar is 'm volgens mij niet. Deze vissen zijn voornamelijk wit gekleurd en hebben fel blauwe vlekjes op hun kieuw en langere vinnen (wrs mannen?)..
 
Ik ga uit van wat hij zegt, hij zegt longfin goby en dit.

"Deze vissen zijn voornamelijk wit gekleurd en hebben fel blauwe vlekjes op hun kieuw en langere vinnen"

Dit lijkt wel min of meer op zijn beschrijving :p
 
Normaal heb ik niet zo'n problemen met het opzoeken van een visje, maar met deze kom ik niet verder.
Allerlei namen geprobeerd en kom vaak bij zoutwatergobies uit.
Ze zijn rustig, volgens mij wel vreedzaam, maar zocht graag meer info(Temp,waterwaardn ed) en brakwater?
Ze zijn iets bijgekleurd(vlekjes op lichaam en rood op de ogen), helemaal niet bang en erg rustig. Ze zitten nu in een meterbak samen met 2 koppels A.australe en 3 koppels R.duospilus. En zitten nu ook gewoon voor het glas..
Hier een paar foto's, hoop dat ze een beetje duidelijk zijn:

373567panchax_0_82_070920134030.jpg


165242panchax_0_82_070920134032.jpg


419628panchax_0_82_070920134035.jpg


582465panchax_0_82_070920134033.jpg


Een Rhinogobius duospilus kwam voorbij, maar bedoel deze..

751389panchax_0_82_070920134034.jpg
 

Terug
Bovenaan