Hoe bodem schoonmaken bij lage bak?


Margreet1981

Well-known member
Lid geworden
2 oktober 2019
Berichten
392
Leeftijd
42
Hoi hoi, ik stuitte vanmiddag op een probleempje. Misschien wel heel dom maar het lukte me niet.
Ik heb een quarantaine bak op de grond staan. Nu wilde ik de bodem afhevelen (slang erin en zuigen maar), maar dit lukte niet omdat de emmer op dezelfde hoogte staat. Bij mijn andere aquarium die hoger staat heb ik hier geen last van.

Ik heb maar een beetje de poep naar boven "gewaaid" met mijn handen en een klein gedeelte nu eruit kunnen halen.

Nu komt hier volgende week een kweekbak te staan, maar ik heb geen idee hoe ik nu de bodem moet doen. En die moet echt wel om de 3 a 4 dagen verschoont worden. Elektrische stofzuiger wel naar gekeken maar te duur en veel slechte reviews..

En helaas geen plek om de bak hoger ergens neer te zetten.

Iemand een idee?
 
šŸ¤” tis wel een goedkope ikea bak

Bang dat tie barst šŸ˜‰
 
Ik heb weleens een bakje op een klein tafeltje gezet als dat wel past . Nu staat mijn sump van de zeewaterbak ook omderin dat kastje en ik kan dan wel de bodem afzuigen met een stuk slang maar het is wel een miezerig straaltje maar los vuil komt dan wel mee.
 
Ik heb nog een stofzuiger met zoon knijpzak. Misschien dat dat helpt
 
Ik zou heel misschien mijn vogelkooi ergens anders kunnen neerzetten. Op dat kastje heeft ooit een 60 liter bakje gestaan. Dus 45liter moet ook kunnen. Nooit bij na gedacht. Dat dit een probleem zo worden hahaha
 
Maar dan moet de kooi op de grond, en das weer niet handig met de kat šŸ¤”
 
Recht plankje ertussen ,dan kan zo een plasticbak wel mee hoger geplaatst
 
Laatst bewerkt:
Zoals ik al zei kan het ook wel met een bak op de grond want dat staat mijn sump ook bijna. Maar goed de straal is dan niet echt hard maar je kunt wel los vuil wegzuigen op die manier.
 
Evt een klein intern filtertje gebruiken en daar een slang aan vastmaken. Evt het korfje laten zitten voor de vissen, maar er dan gewoon geen media indoen.
 
Evt een klein intern filtertje gebruiken en daar een slang aan vastmaken. Evt het korfje laten zitten voor de vissen, maar er dan gewoon geen media indoen.
Hoe bedoel je precies? Ik heb er een superfish binnenfilter inzitten
 
Oh ik snap hem... da's een goede ja...morgens eens kijken hoe dik/dun die slang moet zijn. Bedankt voor het mee denken
 

Terug
Bovenaan