Hoe bellenteller vullen?


Ibra

Member
Lid geworden
18 april 2022
Berichten
22
Leeftijd
23
Weet iemand hoe ik deze bellenteller kan vullen? Het water wat erin zit wordt namelijk steeds minder.
 

Bijlagen

  • 20220423_133557.jpg
    20220423_133557.jpg
    147.4 KB · Weergaven: 98
De onderkant gewoon lostrekken? Losdraaien? Sorry, ik ben echt nog een noob met co2.
 
Zelf heb ik dat ook wel gehad en dan haal ik het bovenste slangetje los en vul dat met een injectiepuit bij. Dan slangetje er weer op.
 
De onderkant gewoon lostrekken? Losdraaien? Sorry, ik ben echt nog een noob met co2.
Hoe heb je de CO2 installatie gedaan? Welke onderdelen heb je gebruikt en in welke volgorde?

Een voorbeeld kan zijn:
  1. CO2 fles
  2. Regelaar
  3. Magneet klep (elektronisch)
  4. Terugslagklep
  5. Bellenteller
  6. Diffuser, taifun, of flipper
Water loopt niet terug naar elektronische magneetklep door de terugslagklep.

*Heb je al geprobeerd om daarna de bovenste slang los te maken en de bellenteller in het aquariumwater te houden om de bellenteller te vullen?

Bron: zie volledige productomschrijving.

 
Laatst bewerkt:
Zover ik weet en heb begrepen kruipt het water omhoog richting de bak zeg maar waardoor er wat water "uitgaat". Dat heb ik ook met de bellenteller en die vul ik ook steeds bij.
 
Vloeistof in de bellenteller wordt langzaam een beetje minder en de volgende dag is het weer op normaal niveau. Geen idee hoe dat kan. Maar het probleem is dus opgelost. Bedankt voor de adviezen!
 
Als co2 door de teller gaat, creëer je druk en perst die beetje water uit de teller richting het aquarium.

Als co2 uit gaat is de druk weg en vult de diffuser en slang met water terug in de bellen teller In. Kijk maar als je de co2 aan zet dan zie je dat het water door de druk eruit word gedrukt. Heel herkenbaar want dit had ik zelf ook namelijk bij mijn vorige setup. Ik heb nu een belleteller direct op mijn co2 fles, en dit probleem heb ik dus niet meer.

Trouwens het is ook goedkoper, want je hebt geen kans meer dat je de bellenteller kapot maakt terwijl je het slangetje eraf probeerd te wringen. Ook hier spreek ik uit ervaring haha
 
Teruglopen kun je makkelijk met een terugslagventiel voorkomen en die gebruik ik altijd.
 

Terug
Bovenaan